SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Thursday, May 12, 2011

Ammar Pulak Demam Dan Pening Kepala..Mungkin Faktor Cuaca Juga...

Semalam aku kena EL sebab si Ammar lak demam dan pening kepala...maka dia tak pegi skolah la semalam...hanya Asyraf sorang je la pegi skolah semalam....memula kitorg dah bwk jumpa doktor kat klinik area rumah....tp mlm tu rasa cam pelik je dia sakit dan pening kepala....so pagi semalam terpaksa gak bwk dia jumpa pakar kanak-kanak....so aku terpaksa cuti ler jugak...dan hubby aku ambik 1/2 day leave...dia kan cuti tak banyak....lps jumpa doktor pakar baru puas hati sb rupanya budak ni dok pening kepala sebab dia pun jenis ada sinus gak...ermmmm ikut jejak mak pak dia gak ler nih.....kat kaunter farmasi Ammar terkujat tgk ubat yg byk gilos.....ubat dia saja ada lam 12 botol kot....huhu.....sb dia dah besar maka kena mkn byk sket so setiap ubat doc bagi banyak botol ler...tp dia cam tak caya yg semua tu ubat yg dia kena telan....dan yg dia paling tak suka sekali ialah ubat kaler putih yg pekat tuh...iaitu ubat antibiotik.....

Malam td jenuh dia berperang ngan ayah dia bab makan ubat....nak tahu lokasi mana dijadikan tempat makan ubat....ermmm....lam toilet...itu adalah request Ammar sendiri....sb dia takut dia termuntah....tambah2 bab makan ubat antibiotik yg pekat tu...hehe....maka berperang la dia ngan ayah dia lam toilet malam td sebelum berjaya menelan semua jenis ubat....

Hari ni aku terpaksa angkut Ammar dtg opis...bukan apa kalau tinggal dia kat rumah takut dia dera bibik kalau bibik soh dia makan ubat....budak ni bab buli org mmg terer.....utk pastikan dia makan ubat on time maka aku terpaksa angkut dia dtg opis ler...aku yg pantau sendiri dia makan ubat...baru puas hati....kalau dia tak makan aku majuk la...hehehe...tu je senjata paling hebat....hehehe

Kat bilik aku ni dah cam tongkang pecah....semua si Ammar main...bersepah sana sini...tak gaya budak demam lak....segala benda dia punggah main....sampaikan penebuk lubang aku pun dah terburai neh....alahai....skg dia tgh melasak main pendekar2 lak kot...siap ikat riben yg di jumpa lam laci aku kat kepala dia..pastu pegang pembaris buat pedang.....ayoyai...abis semua reta aku berselarak gilos neh....dan abis atas meja aku dia cop mcm2...jenuh la cleaner nak bersihkan neh......ni la pekdah bawak budak sakit yg tak mcm sakit....membuas jer la...huhu.....dah la makan banyak...pagi td dah abis sebiji roti canai...pastu kol 12 dah beli plak sebungkus nasi ayam....pstu siap demand nak kueh lg...aku tak tahu dia nak sumbat celah mana lak tuh.....

Aku bawak laptop soh dia main game dendiam tp arini dia tak mau ngadap game la plak....nak main perang2 la plak..walhal sengsorang jer tu....dan bila kawan2 aku dtg tahu lak dia kontrol macho...dok sembunyi je belakang ibu dia neh....ishhkkk cam perangai pompuan lak.....budak ni depan org malu yg teramat...tp kat belakang melompat sakan.....

Okla...aku nak siapkan kerja...nak paksa budak buas ni tido dulu...kang apa lg dia nak rosakkan neh...alahai....

Budak Ammar yg ceria je..walau sihat dan walau tak sihat...

Tapi kalau dah tak larat dia akan terjelapuk dimana sahaja....

Tata


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...