SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Wednesday, September 14, 2011

Akhirnya...Berjaya Gak Cekau TV Baru

Dulu tv kami lum sempat digantung di dinding...dah lesap di kebas dek penyangak...huhu....sedih2....pastu kami terpaksa menonton dari tv kecik jer la.....hubby aku selalu komplen tgk bola tak best ngan tv kecik...ammar pun komplen gak.....nak rembat tv baru sayang lak nak korek tabung yang dah ala2 kering...huhu....tapi nak gak layan nafsu melayan tv beso...maka kami korek2 jugak la serdak2 sen yg ada....pastu bermula ler misi mencari tv...hubby aku kan kaki survey maka dari satu kedai ke satu kedai dia survey rega tv neh.....pernah sekali tu 2 jam dia dok belek2 tv kat carefour.....lengguh gila kaki aku dok ronda2 dlm tu sementara dia jumpa apa yg dia nak....tp bila jumpa apa yg dia nak stok lak tak ada......adoyai...penat je aku nunggu tau...pastu misi diteruskan lagi...dia p survey tempat lain lak.....ye la kan alang2 sekali nak melabur...dia kena la cari yg betul2...dan yg pasti dengan bajet yg dah ditetapkan...takleh lelebih tau...huhu...

Ahad lepas sempat la kami meronda seksyen 23 untuk misi pencarian ini...dari satu kedai eletrik...masuk kedai lain lak...pastu survey kat carefour situ lak....tak de gak yg dia berkenan....fuhhhhsss...lengguh kaki aku tau....pastu singgah lagi satu kedai......lama gilos dok kat situ...dari kol 8 malam sampai org tu nak tutup kedai...kol 10.30 malam tuh....fuhhssss...akhirnya dia jumpa gak apa yg dia nak....dan dengan harga yg bawah dari perancangan asal....Alhamdulillah dpt yg murah...berbaloi la hubby aku survey bebanyak tempat tu kan.....

Mengambil pengajaran dari kisah silam...maka kami decide utk hang je tv tu kat dinding cecepat...sblm ni tv yg lesap tu mmg dah plan nak gantung gak...tp lum sempat gantung dek sebab bertangguh akhirnya penyangak yg dulu ambik gantung tv tu kat umah dia agaknya....huhu....maka kami soh org kedai tu pegi gantung terus....dia charge RM60 je...orait la kan...dari tunggu Mr hubby nak gantung sendiri yg mungkin akan tertangguh sebulan dua lagik....hehehehe.....

Hari Isnin diorg nak dtg pasang tv kol 4 petang...gilos apa...mana kitorg balik keje lg time tuh...pastu hubby aku minta diorg dtg kol 6 ptg....diorg kata orait....akan dtg lam kol 6 ptg hingga 8 mlm gitu...tup2 tunggu kol 8 tak muncul2 gak...kol 9 pun masih tak nampak bayang....kol 11 pun lum terbayang kelibat...huh...ini sudah menimbulkan marah...aku dah ngantuk....tu sebab malam tu aku layan FB je...kalau tak mmg aku dah zzzz...bersama2 ngan Alif yg dah pengsan seawal lps Maghrib lagi...kol 11.30 gitu baru dia muncul.....hah...hambek kol kol 11 lebih dok gerudi dinding...mintak maaf la ye jiran2 semua kerana memekakkan telinga korang semua tengah2 malam tu....

 
Budak kedai tv sedang memasang bracket...aku rasa cam rendah sket...tp hubby aku ngan budak tu kata dah standard tinggi tu...ntahla labu.... 

Inilah tv rembatan hubby aku....

Ammar tak sabar tunggu tv siap pasang....tengok tu ngan kabinet tv pun kami tak ada lagi tau...sian kan...huhu...pinjam side table la jap letak decoder tuh

Hubby aku dan Ammar dok godek2 tv baru tuh...aku dok layan FB lam bilik jer....malas nak tunggu diorg....masa ni dah kol 1 pagi gamaknya...mata si Ammar tu kebal lak...pastu pagi liat sungguh nak bukak mata...kena siram air sebaldi baru terhegeh2 nak bangun....

Akhirnya berjaya jugak kami ada tv yg digantung didinding tuh...fuhsss....

Sementara hubby aku dok kalut ngan tv kat bawah aku lepak ngan Alif lam bilik jer....sebab aku selalu kuar masuk bilik dan tinggalkan dia tido sengsorang maka kena la buat kubu bantal bagi mengelakkan dia jatuh tergolek...almaklum ler budak ni cukup lasak tido skg neh......tgk la tuh...dia leh pusing 360 darjah tau....bukan takat kat atas katil penuh bantal...kat tepi katil pun aku susun bantal bertimbun sebab kalau dia jatuh tak de la sakit sgt kan...hehehe...maka abis la bantal2 dari bilik sebelah pun aku usung....dia lena sungguh tido malam tu..dari lepas Maghrib sampai la kol 7 pagi esoknya....lepas tu leh sambung tido kat bawah lak masa aku pegi keje pagi tuh.... 

Sekian entri kali neh...
Tata


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...