SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Wednesday, May 9, 2012

Hati Keibuanku Tersentuh Lagi

Harini kat FB ramai yg post video budak kena dera...dipukul bertalu2 dengan bantal....dicubit....dipukul tanpa belas kasihan.....aduuuussss......sungguh zalim.....memula aku tak mau bukak video tu sb mesti tahu hati takkan tahan....tp sebab ramai sgt yg letak video tu maka aku gagahkan tangan untuk bukak jugak....tp kompem mmg sakit hati....sebak....sedih....geram.....semua perasaan bercampur baur.....mmg kerja gila budak tak berdosa di belasah sebegitu rupa....panas je dada aku masa tgk video tu walaupun aku skip2 je tgk sb tak sanggup nak tgk secara detail.....kenapa lah manusia itu sanggup berpelakuan begitu....apa sangat la salah budak tu pun....ishkkk....tak mo cite lagi la.......sebak je rasanya....kang bila teringat2 rasa nak nanges pun ada....sebab pasti aku terbayangkan muka anak2 aku kat rumah....ooooohh hati ibu aku sangat tersentuh......


Hari ibu bakal menjelma.....aku adalah ibu.....juga mempunyai seorang ibu.....amat memahami naluri seorang ibu.....tulus menyayangi permata hati.....sanggup berkorban apa saja.....tidak sanggup melihat anak kesakitan....berhabis apa saja untuk permata hati.....namun masih ada insan yg berhati batu.....memandang sikecil hanya sebagai tempat melepaskan geram.....sungguh aku tak paham.....walaupun mungkin sikecil bukan dari kandungan sendiri tapi dia tetap insan kerdil yg perlukan belaian kasih sayang....tidak salah menyayangi kerana nikmat menyayangi adalah sangat manis.....

Semoga Allah memberi hidayah kepada mereka yang berhati batu itu....dan semoga mereka dapat menikmati nikmat berkasih sayang.....dan semoga anak kecil malang itu tidak terus menderita....amat berharap juga kisah seperti ini tidak akan berulang lagi walau dimana jua.................amin.....

Tata....

Lontaran hati : kasih sayang wujud pada kelompok binatang juga...
darjat manusia berganda tingginya dari itu.....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...