SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Tuesday, May 8, 2012

Lama Membeku...Tangan Semakin Kaku



Dah sangat beku disini....dah lama tidak mencoret apa2....so harini sempat la lepak jap nak ketuk ketul2 ais yg semakin menebal kat sini....walaupun tangan masih kaku....

Akhir2 ini sering sibuk....menyibukkkan diri pun ada juga sebenarnya....agenda weekend mmg full....2 minggu lps balik Tanah Merah utk kenduri tahlil arwah Yuyu dan juga akikah baby Faris....weekend lepas penuh dengan aktiviti anak2.....weekend ni plak akan balik Kedah plak....weekend depan pulak kena terjah ke Dungun lak utk konvo adik aku Hani.....wahhhh....bulan mengembara nampaknya.....

Kisah minggu lepas.....badan tak berapa sihat jadi banyak berlaku insiden yg tak jangka dan boleh dikatakan lawak juga ler.....pepagi buta aku terlepas simpang masuk NKVE...natijahnya mmg kena hadap trafic light berjuta....dan berjemaah dalam jem di awal pagi.....sangat indah bersantai dalam kesesakkan pagi.....aku malas tension2.....kepala otak tak nak berat2...santai2 jer.....so nyanyi2 je lam kete....nak wat camno mmg dah salah sendiri kan....sendiri tanggung la.....ok habis satu bab.....

Kat opis badan menggigil dek demam yg mula melanda....aku masih bertahan....kol 5.30 ptg...punch out.....menuju ke parking...kepala rasa melayang2....maka episod lawak seterusnya terjadi.....lot parking kete aku mmg betul2 tepi tiang....dah dah bertahun2 aku parking disitu...tak pernah ada masalah denganya....tapi aritu tiang itu mendajalkan aku....errkk...masih salahkan tiang...tak ngaku salah sendiri tuh.....aku kuar parking...tetiba bunyi agak nyaring terhasil.....gedegannnggg.....!!!! Apakah....erkkk....dah kena ker....itu la yg tiba di pikiran aku.....ermmm....kalau dah bunyi tu dah kena la kot....tp sebab kan kepala cam biol2 aku lantakkan aje....terus je kuarkan kete dan teruskan perjalanan balik....lam ati cuak gak tp malas nak pikir....ahhh...lantak ler.....sampai rumah terus aku masuk tido...lupa lak nak tgk keadaan kete...zalim tak aku.....sb masa tu kepala dah rasa melayang2...badan dah terhuyung hayang....aku hanya nampak bantal.....so kisah habis disitu.....

Kecacatan Mr Avanza hanya dapat dikesan oleh hubby aku hari Sabtu masa dia nak pegi main golf....mintak hampun yer sb kejadian amat tidak disengajakan.....nasib baik aku tak pegi sondol kete orang je time tu dan selamat sampai rumah.....huhu.....so bab repair lambat sket kot....kena korek2 dan hitung2 duit lam tabung dulu.....huhu.....

Moralnya.........kalau tak larat jgn drive.....tp kalau tak drive camno nak sampai rumah.....huhu.....itu je la kisah pemecah buntu dan kaku hari ni.....dan aku masih bernyawa.....usah bimbang yer....

Tata....



Lontaran hati : masih melayang2....mcm layang2....





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...