SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Tuesday, January 17, 2012

Agenda Makan-Makan Adik Beradik

Adik beradik aku ramai gak yg dok kat area Lembah Kelang ni...aku dok kat Shah Alam...adik aku Liza dok kat Desa Pandan dan sorang lagi adik aku si Ila dok kat Balakong....si Kapten Azman juga masih bermastautin di TUDM Subang sebelum kena transfer ke Kuantan lepas neh...so sering juga kami adik beradik yg dok area sini berkumpul....dan lokasi utk berkumpul sudah pasti lah rumah si kakak tua neh....kat umah aku laaa....ni la best kalau adik beradik ramai...meriah...tu tak masuk ngan adik beradik yg dok semerata Mesia neh...kat Sarawak nun pun ada gak....

Setiap kali agenda berkumpul pasti ada makan2.....dan biasa yg kena jadi tukang masak of coz la si kakak tua ni jugak...diorg tadah perut jer la.....lagipun hanya aku je yg pandai masak...diorg pandai ker...hahahaha...sory ter RIAK jap....tapi biasa aku masak menu simple jer...tak kuasa aku nak bersakan weh....dah la ngan anak2 yg dok pegang kaki jer masa kat dapur tuh...

Beberapa minggu lepas adik aku Ila yg sdg berbadan dua tu tepon kata ngidam nak makan gulai ikan kering.....wah itu yg dia ngidam...ingat ke burung garuda berdada merah ker...tak pun daging kijang bertanduk tunggal ker....hahahaha...ni nak makan gulai ikan kering jer...apa kelas.....tapi sebab menu tu mmg dah jadi peberet aku jugak maka aku realisasikan jer la....aku pegi la cari ikan duri utk buat gulai tuh...ikan lain tak best...aku suka ikan duri jer....tapi nak boh nenas seram lak...dah la minah ni susah nak ngandung...aku bagi nenas kang kisah lain lak...so sila abaikan si nenas kali neh...kita boh timun jer bebanyak...

Antara menu simple aku aritu ialah :


Ayam bakar...ini versi yg belum di bakar....tapi aku rebus dulu ayam tu kejap...so bakar pun kejap jer la...

Ayam bakar yg dah siap di bakar....dan ditetak kecil2...baru senang nak telan....

Brownies.....sebenarnya kurang menjadi sebab aku tersalah pilih loyang....huhu...tp abis gak kan....

Menu yg di idam...gulai ikan kering.....aktor utama ialah ikan kering duri...di campur dengan aksesori si timun...nenas kena rehatkan kali neh...sebab bahaya utk ibu yg awal hamil....kalau ada nenas lagi la cun dan mengancam neh....


Menu sampingan....mee bandung...aku buat menu ni sebab lauk aku sikit je aritu sebab aku tak sempat buat stok lauk pauk lam peti ais...so bedal yg mana ada je la...so mee ni sbg tambahan jer la kalau diorg tak kenyang leh la tadah mee ni plak....

Ni jela yg terhidang atas meja makan....tapi sebab makan ramai2 menu yg simple jadi best gak....

Si pemakan yg sedang rakus menikmati hidangan simple aku

Tetamu yg biasa kalau berkumpul....Ella, Azman, Aim, Ila, Bie dan Liza....

Ni la dia adik aku yg mengidam tu...dia makan tak pandang kiri kanan tu...sedap ker..??

Dia makan sungguh2...berapa pinggan dihadap tu....gulai ikan kering depan dia jer...takpe dimaafkan sebab dia adalah si pengidam....kalau tak jangan harap....hahahaha

Lepas ni ahli makan kat sini akan berkutrangan ler sebab adik aku si Azman kena pindah pegi Kuantan lak.....tapi pasti akan sesat dtg umah aku gak tuh...hahaha

Tata...



Lontaran hati : menjadi anak sulung kekadang berat kekadang nikmat




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...