SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Thursday, January 12, 2012

Kisah Misteri Dan Misteri



Sejak dua menjak ni sering berlaku perkara2 pelik kat opis aku...bukan takat kat lebri tapi kat opis sebelah2 jugak....boleh kata kat tingkat 3 Pusat Rawatan Harian ni mmg sering berlaku benda2 pelik....meh aku listkan apa benda yg sudah berlaku...yg aku tahu je la...yg aku tak tahu mungkin byk lagi.....

1. Duit syiling jatuh di kaki aku dan Ros masa kami naik dari kantin...mmg kompem duit tu bukan kami yg punya...tp siapa punya eks...?

2. Lampu dalam bilik multimedia selalu terbuka...bila petang nak tutup lebri mmg kami pastikan semua lampu dan pintu ditutup....tapi bila dtg awal pagi lampu lam bilik tu terbukak...padahal sebelum tu kompem2 lum ada sesapa yg masuk.....

3. Ada satu hari Jumaat kami semua nak keluar masa rehat panjang tengahari...aku kunci pintu bilik aku...mmg kompem kunci....tp bila balik pintu bilik aku tak berkunci....sapa yg bukak eks.....walhal pintu utama mmg berkunci rapat....huh...

4. Barang2 lam toilet unit kualiti berpindah...brg toilet lelaki pegi ke toilet pompuan dan sebaliknya...walhal pintu utama berkunci...kejadian disedari pagi2...maksudnya benda tu beralih pada waktu malam...sapa yg dtg malam tu eks...

4. Kerusi dan brg2 kat unit pendidikan di alih2 kan...tak berada ditempat asal dah....

5. Kejadian di pantry unit kualiti dimana kedudukan microwave dan rice cooker bertukar....siapa yg rajin alih2 brg neh....

6. Ruby yg menumpang tidur kat bilik multimedia lebri waktu rehat tengahari ditindih...badan dia rasa berat...sejak aritu dia dah tak berani tido kat situ lagi....

7. Waktu kami bertiga makan kat pantry lebri tetiba je paip air terbuka sendiri...bukak full lak tuh....huh....

8. Staff aku Zura terdengar suara seram kat radio bila dia on radio kat kaunter pagi2....masalahnya bukan sekali dia dgr suara tu...tapi 2 kali tapi di hari berlainan...tp suara yg sama....suara sipakah itu....

9. Kunci kereta Kak Melur ghaib dengan misteri...dia baru je matikan enjin kereta...dia keluar kereta...bukak pintu belakang utk ambik beg dia...lps tu tgk kunci dah tak ada....jenuh dia panggil kengkawan tlg cari kot2 tercicir kat mana2...jenuh selongkar tapi tak jumpa gak....esoknya dia jumpa kunci tu dok bawah getah kat seat depan jer...walhal hari sebelum tu dah mengeledah sakan tp tak jumpa.....

10. Ada kawan cerita yg kerusi kat cafe bawah bergerak sendiri....berterabur diorg cabut....sapa yg main2 tu eks....

11. oh ya ada satu lagi kes yg agak mosykil...kepala printer lebri hilang....kedudukan printer adalah dibawah kaunter yg sukar dilihat oleh org ramai...camner leh lesap sekejapan sahaja.....

12. Ada satu lagi kejadian yg leh wat bulu tengkuk aku meremang...paper atas meja aku terbuka sendiri...cam gaya ada org lalu dah berangin....tp mmg takde org lain time tu...ekon lam bilik aku mmg tak pernah on...cukup ngan sejuk ekon dari luar bilik jer...celah mana lak angin tu dtg eks...

Esok hari Jumaat...ada ustaz dtg bagi ceramah...dan ustaz tu ada ilmu sket psl benda 2 tu....so kami decide nak panggil dia tengok2 tempat kami neh....bukan apa kami nak cari rezeki...jangan ler ada gangguan yg leh kacau kami bekerja....kalau dah memang tempat dia harap2 dia leh dok dendiam je la...jgn kacau kami...

So skg ni kat opis hari2 aku bukak bacaan Ayat Ruqyah kat pc aku...biar tenteram sket jiwa....aku google byk gak kelebihan ayat neh....so sama2 ler kita amalkan mendengar dan mengalunkan ayat2 neh...



Tata



Lontaran hati : aku tidak sekuat mana...ada kala kecut jua


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...