SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Monday, February 21, 2011

Minggu Yg Kelam Kabut....Kitchen Renovate in Progress

Minggu lepas agak kelam kabut...byk agenda...sampai blog aku terbiar sepi...takpe2..sepi itu kan indah....hehehe

Hari Jumaat aku ada taklimat virtual library kat Hospital Ampang..abis dah thari...lps tu thari tu agenda soping ngan adik2 aku...al maklum ler...Jumaat kan rehat lama....byk ooo aku soping kat KL nun...walhal yg aku beli semua rega murahan jer....hanya beli blouse 2 helai yg rega RM15 selai...seluar 2 psg dan skirt sepasang ngan setiap selai rega RM15 gak....ok la kan utk pakai gasak....tu je pun taraf aku...huhu....

Pastu hari Sabtu dan Ahad kebizian survey tile dan kitchen cabinet...pening pala aku dok pilih tile tau....yg aku geram penat2 aku pilih...penat2 aku bertekak..last2 hubby aku pilih ikut pilihan dia gak...konon dia kata aku ni sbg pemecah buntu dia jer....lps perang2 kena ikut pilihan dia gak.....huh...sampai sakit2 kaki aku merendek kat banyak kedai tile...hubby aku mmg kaki survey kalau nak beli brg....jgn heran yer ada gak org laki yg lagi rajin survey banding ngan org pompuan...org itu ialah LAKI aku....hehehe

Ahad plak kitorg survey kitchen cabinet....lagi sekali aku pening....aku suka yg tu laki aku suka yg ni...mmg tak ngam jer....tp rasanya kena ikut pilihan aku gak kot...sb ongkos utk KC adalah dari bajetku...huhu....so my choice is RED....final...!!!! hehehe.....


ni antara cth yg aku google....cantik kan warna merah neh.....tp mana cantik ek...kabinet merah ngan surface putih atau hitam...

ini lak cth surface hitam.....mana lagi best ek...putih ke hitam.....

Skg neh kerja2 renovate dapur sdg giat berjalan...umah kitorg dah jd cam tongkang pecah...brg2 berterabur sana sini....bygkan kat ruang tamu ada peti ais...ada meja mkn...ada kabinet pinggan....ada almari bibik....semua berselerak sana sini....sb dapur dah kena kosongkan...begitu juga ngan bilik bibik....ruang dapur skg dah ditutup terus ngan papan...so nak tgk pun dah tak boleh...kalau nak intai kontraktor wat keje pun kena pegi tawaf ikut belakang umah....tapi kontraktor ni pantas gak wat keje....baru 6 hari kerja dah siap kerja2 konkrit piling dan tembok belakang pun dah naik...minggu ni tunggu nak pecah dinding dan psg tile lak....bilik air pun kami ubah ke belakang sket.....sb kalau tak ubah pasni dining betul2 dpn bilik air...kan harum semerbak lak kan.....

Harap2 aku dapat dapur idaman kalbu....dan tetap RED...tp material apa eks....ermmmm kena ukur sen kat poket dulu...huhu....

Tata...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...