SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Thursday, July 7, 2011

Family Gathering : Part 2

Ni entri sambungan dari entri lepas....

Walaupun berselang byk hari kira orait la kan sb aku tak sempat....

Kita cite ngan gambo la baru best sket

Asyraf posing dgn jersi kelate...aritu masa kat pasar Tanah Merah aku beli lg baju red wariors utk 3 hero aku neh...tp kaler merah lak...org yg paling bengang adalah pak diorg la...lalalala.....

Sebelum upacara mandi manda di pantai yg indah kita isi perut dulu......dekat pantai ada la gerai makan...so kitorg lepak kat situ jer la...senang sket...lps dah ada tenaga leh terus terjun laut jer...haha

makan sambil menikmati keindahan tepi pantai...

Alif dan tak sabar menuju ke pantai tuh...tp time tu lum salin baju renang lg..ramai tol pengasuh Alif neh...ibu dia relax jer....haha

Posing dulu sblm terjun lauk....posing itu kan wajib...hehe...Ammar dah tak sabar dah sebanarnya tuh.....pantai dah memanggil2 dah tuh...

Aku salin baju renang sikecik ni dulu..takdela kecut sgt nanti kan...

Laki bini ni merayap sampai atas bukit nun.....posing ala nak bunuh diri ker tuh....

Bebudak seronok sgt la nengok laut tuh....tapi kami dah hadkan tahap mana jer diorg leh pegi...bahaya ooo kalau terlepas jauh....dah la pantai kat situ jenis cerun gitu...tetiba je ada pasir jerlus lam tuh..seram weh....so main kat tepi2 udah la yer...tp yg paling awal menguak lentang ialah abah aku...dia la org pertama yg membuat terjunan....

Lepas tu kitorg buat istana pasir...istana la sgt kan...padahal ntah apa2 je rupanya....tp istana sapa yg paling cun akan dpt hadiah tau...dan aku dpt nombor satu...kira hadiah bg kat Ammar je la sb dia pun tukang buat gak....walaupun dia yg byk meranapkan benornya...

Nenek begitu bertungkus lumus membina istana pasirnya dan dibantu oleh cucunya si Asyraf....tu istana ke terowong nenek weh...

Ni lak anak buah aku Anisya yg dok perbetul istana dia yg asyik kena balun kat ombak....tu la sapa soh buat dekat sangat ngan air kan....

Liza mendeko istana nyer....walaupun beliau seorang arkitek landskap tp rupa istana beliau ntah apa2 ntah....sila menuntut ngan beta yer....hahaha

Bertungkus lumus semua org membina istana pasir masing2....tp sekali ombak dtg semua hampir ranap...kesian....

Lepas tu korek lubang....tanam Ammar lam tu...tp kejap benor dia dok lam pasir tuh....penakut tol budak neh...lps semua badan dia dah kena kambus dia rasa takut lak....terus la dia bangun...abis pasir berterabur masuk mata....

Lepas tu percubaan kambus Asyraf lak....tp budak ni pun sama penakut cam abang dia gak...kejap je leh bertahanya....

Lepas semua dah setel berendam dan jam pun dah dekat kol 11 pagi...kami pun beredar balik chalet balik....semua org kena balik berjalan sb baju semua dan basah lenjun kan....tp aku ngan anak2 aku kena naik kete gak...tak larat weh nak ngendong si kenit tu...jauh gak nak kena jalan tuh....sb pantai ni luar dari kawasan resort kami duduk tu....cuma Ammar je ikut diorg balik jln kaki...jenuh la aku dok nunggu nape la diorg lum sampai bilik...rupanya diorg terjun la swimming pool lam kawasan resort lak....tak puas2 lg berendam tuh.....lepas tu kami semua bersiap2 sebab kena check out kol 12 thari jugak sb lps tu ada group lain lak nak masuk....tapi lps check out kami tak terus balik....ada lagi agenda yg lum selesai...so kitorg lepak kat balai ketibaan resort tu dulu

Semua dah berkumpul di balai ketibaan...menunggu agenda seterusnya....

Masa ni Alif membuta jer...dia dah kepenatan la tuh...dia tido sepanjang jalan balik ke Tanah Merah..aku singgah kedai kek baru la dia terjaga...

Ni acara bagi hadiah....ni mmg acara wajib setiap kali gathering....hadih buat mama dan abah...tp hadiah kami kali ni simple je sb tak sempat nak survey hadiah yg best2...

Ni lak turn family Ida bg hadiah kat mama dan abah

Liza ngan Bie punya turn lak...tp abah dok query...aik nape 2 org jer....anak2 mana....hehehehe......very2 soon kan....

Giliran 2 org budak poyo ni lak..Ila dan Aim....pun abah tanya takkan berdua jer....Aim kata anak2 tinggal kat umah...hehehe

Giliran Azri lak....tp tak aci ooo takde hadiah....

Hehehehe...yg ni aku dpt adiah sb menang acara istana pasir...tp adiah tu utk Ammar la sb dia yg jd arkitek...

Liza dpt tempat ke 2

Mama pulak dpt nombor 3...orait la tu nenek kan....istana nenek bukan cun sgt pun....hehe

Isya dpt nombor 4....tp yg tak puas hati nape hadiah dia lg best dari aku punyer....huhu...tak adil tu org yg bungkus hadiah tuh....

Kemudian...acara abah dan mama buka hadiah semua anak2...ya la kena la nengok apa yg dpt kan....dan sapa punya hadiah yg paling gempak....

Ready to move....masa utk berangkat balik ke Tanah Merah...

Abah kata lepas ni dia nak open table kat restoran di Tanah Merah...tu dia tgh tepon tokey restoran la soh prepare lauk2.....mmg gempak lauk2 dia tuh....full 2 meja tuh....

On de way balik....sempat lg aku snap gambar membuktikan aku dibumi Besut....hehehe

Dalam perjalanan balik hubby aku ternampak gerai jual durian...apa lagi....kalau dah hantu durian tu kan....dia berenti dan cekau beberapa biji durian....walaupun aku dah bg warning tak mo beli durian....sb aku akan pening lam kete bau durian....tp sebab Ammar dok ngamuk nak jugak maka aku terpaksa akur jer la....huh...bau dia cukup menyesakkan hidung aku tau.....malam tu diorg pakat kenduri durian la plak.....aku ambik bau jer la....

Sebelum pegi makan kat restoran yg abah dah call soh masak mcm2 lauk tu kami singgah jap kat umah mertua adik aku azrin....nak nengok newborn baby wafiq...wah begitu montel anak buah baru aku neh....tp mata dia dok pejam jer....dah tak larat dilambung2...tp mata dia tetap pejam dengan khusyuknya.....kaki tido cam baba dia gak la neh.....geget baru tau....

Alif suka sgt la kalau dpt pegang baby.....takpe dik tahun dpn kita proses adik bagi kat Alif lak yer....hehehe...leh cenggitu....

Alif suka lepak atas henjut wafiq neh...awak tu dah beso la...kang patah tak tau la....

Dah sampai restoran...sblm sampai restoran ni aku singgah kedai kek jap..cekau kek sebiji utk besday boy Ammar....kira kalini celebrate besday Ammar ngan family kelate la....

Happy Birthday Ammar...sori tu je kek yg ibu leh cekau...sb kat sana kedai kek tak banyak pilihan....

Itu jer la kisah percutian family gathering tahun 2011...Insyallah gathering lps ni kita buat lg gempak dengan penyertaan yg lebih meriah....kali nir ramai gak tak dpt join atas banyak faktor.....

Tata





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...