SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Monday, July 4, 2011

Edisi Family Gathering 2011 : Family Cikgu Din...

Dah lama aku tak update blog ni...apa tak nyer...lps cuti panjang ujung bulan lepas..masuk opis berlambak2 benda kena setel...maka senyap dan sunyi la blog aku neh....arini baru sempat mengodek...

Kali ni nak cite psl family gathering aritu...kami dah lama plan nak pegi bercuti...cuma asyik bertangguh jer...ye la nak set cuti biar semua leh turut serta...walhal akhirnya ada gak yg tercicir sb tak dpt cuti..huhu...tp tak pe la...kita teruskan aje dengan yg ada...

Dah bersedia utk bertolak balik Kelantan neh...tugas terakhir hubby aku adalah utk pastikan semua pintu berkunci....

Memula aku plan nak bertolak awal pagi Khamis tu...tp sebab staff aku lak kena EL maka aku kena masuk opis jap le...tp kol 12 lebih aku cow dah ler....sb aku mmg dah cuti Khamis tu kan...cuma nak pastikan ada org yg leh jaga dan tutup lebri aku tuh....tp thari tu aku tak terus balik umah...leh lagi singgah ke GM...sebab aku lum belikan lg hadiah utk family gathering nanti...sb tetiap tahun agenda bagi hadiah tetap ada....hadiah yg wajib adalah utk Mama dan Abah aku...dan ada la beli hadiah sampingan lain gak sket2...

Maka ari Khamis 23 Jun tu kami bertolak kol 4 ptg dah...sb nak isi brg2 lam kete pun sekain hal dah...pastu ngan ragam anak2 lagi...yg nak makan mcm2...aihh penat sggh....nasib baik sempat kuar sblm org balik keje...kalau tak jenuh la kena rempuh jem...lam perjalanan jauh tu mesti la banyak kali kena berhenti....kejap yg ni lapar...kejap yg ni nak kencing...jap yg tu lak nak berak...huh...tp bila berenti kat R&R Gua Musang yg paling mencabar...kat situ cukup banyak kupu2 besar tu...anak2 aku kecuali Alif penakut yg amat...semua pakat dok peluk aku je..tak nak lepas...ayah dia sempat la pegi solat dulu...aku yg kena berperang ngan 3 hero neh...Ammar ngan Asyraf dok peluk aku sb takutkan kupu2 beso tu...yg si Alif lak dok meligat nak pegi tangkap kupu2 tuh....aiyaa...budak kecik ni mmg tak takut apa pun la....abang2 dia yg mengelupur ketakutan....aku kena tunggu hubby setel baru leh order makan...tu pun budak berdua tu dan ngamuk nak masuk lam kete dah...sb ketakutan dek kupu2 yg banyak gilos tuh...last2 aku soh je bibik temankan diorg lam kete...baru la aku dpt mkn dengan tenang....tp takde la tenang sgt sb si Alif dok melasak jer....

Kami sampai ke Tanah Merah kol 12 lebih dah....fuyooo mmg penat gilos....sampaikan hubby aku dah nak terjelepuk tido lam kete dah bila dah mendarat tuh...dia penat sgt la tuh...tapi bebudak ni semua makin meligat lak...sonok la diorg jumpa sepupu2 dan mak pak sedara diorg sampai pikir nak main je...tak mau tido tuh...aku yg kepenatan gilos dah time tuh....rasanya kalau letak kepala mmg terus zzzzzz tuh....tp sebab dok melayan bebudak ni kol 2 lebih baru la aku leh letak kepala....fuhhh...penat sungguh....

Seawal pagi budak berdua ni dah bangun...Ammar bangun lambat sket...dan seperti diduga benda pertama yg menarik perhatian diorg ialah rabbit cik su diorg neh....ermmm seawal pagi lg si Asyraf dah bagi mkn rabbit neh....Alif pun join sekaki la....yg dok melayan budak berdua ni tak lain dan tak bukan nenek dan cik su dia ler....

Asyraf minat sgt ngan rabbit...dah byk kali dia request ngan ayah dia nak bela....tp ayah dia lum bagi perkenan....aku pun malas nak melayan bela binatang neh...takde masa nak melayan basuh berak dia weh...tunggu la Asyraf beso sket...dah pandai basuh semua sendiri baru leh bela yer...

Cik Su dok layan anak buah dia ni bagi makan rabbit...sama la plak minat diorg neh....dan Asyraf masa kat kampung asyik dok layan rabbit je la...sampaikan bila kitorg semua kuar pekan dia nak dok umah jer sb nak main ngan arnab neh...nasib baik adik aku Azri ada kat umah..leh la layan dia...termasuk la layan basuh berak dia bila dia terberak lam seluar....hehehe....camner Abuya...best ke rasa basuh berak Asyraf..??? hehehe....

Ni la aksi si Alif....kat kampung diorg suka pedajal bagi kaki ayam kat budak kecik ni.....budak kecik ni pulak suka mengongkang camtu...so dia layan jer la...ishhkkk...

Alif pun pandai layan FB tau...hehehe...ni la antara xtvt dia kat kampung tuh...abis la netbook Cik Da tuh...

Satu lagi benda lawak ialah bila diorg jumpa telefon versi zaman jakpar tonggek neh...hehehe...diorg ni kan jakun tak pernah nengok telefon cenggini...so dok hello2 jer la....hahaha....korang tau tak itu la telepon yg ibu dok gayut ngan ayah korang masa ibu muda2 dulu...banyak jasa dan kenangan telepon tua tu tau dak...hehehe...

Alif sibuk mengdail...pastu dia pegi hempuk org...

Tempat yg aku wajib pegi kalau balik Tanah Merah ialah Pasar Besar...macam2 ada kat situ....aku selalu borong keropok kat situ...lps tu kat tingkat atas tu ada mcm2 makanan yg best spt laksa, laksam, akok, tepong boko dan mcm2 lg....lps tu leh beli baju2 dan tudung2 gak kat situ....mmg banyak pelaburan yg aku akan buat kat sini setiap kali balik....kali ni aku beli baju red wariors kat anak2 aku...hehe...org yg paling membangkang adalah hubby aku...yer la dia kan org hijau kuning...hehehe....

Hari Jumaat kami jenuh dok menelepon resort sana sini sebab tetiba je resort yg kami booking tu kata dia tersalah key in date booking kami walhal dah full booked...wawawa....leh cenggitu....jenuh la pagi tu kitorg dok surf kat net resort2 berdekatan yg ada...dan semua adalah FULL....wah....cam kena kansel je aktiviti bercuti neh.....tup2 lam kol 10 gitu resort tu leh call balik kata ada org kansel bilik so kami still leh menginap disitu....main2 neh....jap tak ada...jap ada...tp sb dah tak ada tempat lain yg kosong maka kami redah jer la....dari tak ada langsung kan...so destinasi kami ialah Bukit Keluang Beach Resort kat Besut Terengganu...memula plan nak gi Melawi atau Tok Bali je...tp semua FULL....so ke Besut la kita....

Ni bilik abah dan mama....kami ambik 4 bilik....satu bilik lagi utk family aku...satu lagi utk Ila, Aim dan juga Mek Da dan anak2...dan sebilik lagi Liza, Bie dan Azri...kira ngam2 la kan....resort ni boleh tahan la....tp mmg meleset dari jangkaan awal aku...aku betul2 ingat resort ni tepi pantai....sb org tu kata pantai dkt situ jer....rupa2nya kena berjalan keluar dari resort ni baru la nampak pantai.....tp boleh la kan....

Alif seronok la dilayan oleh ramai org...sampaikan aku tak tahu nak cari anak aku ilang dok ngan sapa...hehehe

Dan budak ini seperti biasa....aktiviti menangis..menangis...dan menangis....mmg rimas tol berjalan ngan budak ni....asyik nangis je keje dia...ngantuk nangis..lapar nangis...nak kencing nangis....nasib baik la ibu dia ni masih sabar lg melayan karenah dia...huhuhu....

Si kecik Alif nasib baik ok jer...dia tak banyak ragam...mana2 pun boleh...tp asal nampak muka ibu mesti dia ngamuk gak...tp kalau bwk jejauh dia cool jer la...hehe

Abah tok melayan cucu2...

Alif ngan Cik Su yg suka melayan karenah sikecik neh...kemana2 dia mengelek si kenit neh....bila Alif dah balik S.Alam dia la yg paling meroyan....hehehe

Petang tu sebab dah sampai lewat maka kami hanya sempat layan pool jer la....tp yg melayan sebenarnya bebudak je la...sb kolam kat situ mmg utk bebudak jer...takkan org tua cam aku nak pegi berkubang gak kot...hehe...hubby aku je la org tua yg berkubang ptg tu sb dia kena jaga bebudak mandi...yg lain lepak tepi pool jer la....

Alif dengan riaknya nak menunjukkan skill menyelam....dia asyik nak selamkan muka dia lam air tu....alahai anak weh...kamu tu kecik lagi...tunggu la beso sket nak tunjuk berani pun...

Ganas tak aksi Asyraf tu...selamba je dia manjat ayah dia...dah la ayah dia kena kontrol Alif gak....Ammar lak ligat menunjukkan skill renang dia tuh...

Ayah berkubang ngan anak2...

Yang lenlain sila termenung di tepi kolam je yer..sebab tak ada kolam utk kategori korang....sila posing dan sengih jer la...haha

Abah pun cam geram je nak swim tuh....hehe

Malam tu acara makan malam di pondok depan bilik kitorg je...memula plan nak makan kat luar...tp sayang lak nasi dan lauk2 yg dibawa dari rumah tu...so kitorg decide order je lauk tambahan dari restoran resort tuh...tambah ikan siakap 3 rasa...siakap bakar..tomyam...sotong mentega dan sayur campur...pasu bebudak ni ada lak mengorder chicken chop ler...yee mee la...koteow goreng la....so malam tu dinner kami secara berjemaah di pondok depan resort jer....sebab ramai2 susana tetap meriah.....makanan sampai agak lambat..semua dah kebulur...bila makanan sampai jer semua pakat serbuuuu laa....

Posing jap kat pondok tuh...

Masa ni dok tunggu makanan yg belum tiba..

Ni baru separuh ahli rombongan...hehehe

Makanan dan sampai....so semua dah tak sabar nak makan...terasa semua sedap2 belaka sebab perut dah berdangdut....

Abah merasmi ikan bakar....dan banyak gak lauk yg dibawa dari rumah termasuk gulai ikan patin mama yg mabeles....

Alamak...masih byk lagi agenda percutian kali ni dan banyak lagi yg aku nak story...tp masa mencemburui....akan bersambung ke episod seterusnya....aku nak sambung wat keje dulu....time lunch dah abis utk aku mengarang.....

Jumpa di entri berikutnya....

TATA....




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...