SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Monday, July 25, 2011

Ujian Allah Untuk Adikku Yuyu...Kami Sentiasa Disisimu...

Ini adik saya Nurul Azhanum....
Saya sayang dia....
Dia pun tentu sayang saya juga...
Adik saya seorang yg kuat....
Walaupun dia diduga dengan penyakit kronik....
Tp dia tetap seorang yg ceria...
Masih mampu memberi senyuman menawan....
Umurnya baru diawal 18 tahun...
Tp dah diuji dengan kanser ovari...
Semua adalah ketentuan Allah...


Adik saya ini diuji hebat...
Dengan penyakit yg sukar dirawat...
Tetapi dia semakin cergas sebab jiwanya kuat...
Dialah adikku si bongsu yg hebat....

Dah 3 kali dibedah dek kanser yg menyerang...
Ketabahan dan kecekalan belum menghilang...
Mengusik doktor dan jururawat dengan girang...
Sampaikan dia digelar penghibur gelanggang...

Rawatan kimoterapi sudah menjadi rutin pengisi...
Dicucuk sana...dicuck sini....
Rambut luruh tidak berhenti...
Lebam di kanan dan di kiri...
Badan lemah tp semangat masih utuh berdiri...

Mama dan abah menjadi peneman setia...
Setiap kali menjadi penghuni Wad Mawar HRPZ2...
Bersilih ganti menjaga bersama kakak nya jua...
Tapi aku yg jauh hanya mampu berkongsi dari kejauhan cuma...
Andai ada daya ingin ku bersama setiap detik dan masa...
Tapi apakan daya tiada upaya....
Hanya doaku sentiasa mengiringimu adik tercinta...

Hati gagah lebur jua disitu...
Bila di talian adinda merintih syahdu...
Mengerang kesakitan yg terpikul dibahu...
Walau ku tahu dia sudah menahan seluruh kalbu...
Namun sakit yg teramat menyerang tanpa silu...
Sabarlah adikku aku tahu bebanmu...
Luahkan saja apa yg terbuku...
Usah lagi disimpan...usah lg membisu....
Kami mengerti betapa perit sakitmu itu....

Hanya doa yang mampu aku titipkan...
 Itu saja yg berdaya dek badan...
Berkongsi rasa...berkongsi beban...
Semoga semangat adinda sentiasa mampan
Jadikan ini sebagai ujian...
Hanya Allah yg tahu hikmat yang bakal diberikan...
Terimalah ujian ini dengan aman..
Kasih sayang tak terhingga dari kami sekalian...
Untukmu adinda bongsu kesayangan....

Semoga kalian semua dapat sedekahkan doa kepada adinda bongsu kesayangan kami utk terus tabah menghadpai ujian Allah ini....semoga Yuyu terus tabah....sesungguhnya kami semua sayangkan Yuyu....



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...