SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Friday, July 8, 2011

Musim Penyakit Menyerang

Sekarang ni cuaca agak tak menentu...kejap panas...kejap hujan...skg pun masa aku dok menaip ni suasana diluar agak mendung....guruh berdentum....dah la air cond pun sejuk gilos neh...lagi la menambah kebekuan neh....

Kat rumah aku sekarang ni ramai yg tak sihat....budak2 bertiga tu semua kena batuk dan selsema....malam td Alif batu sampai termuntah2...ditambah lak ngan demam cecah 39 suhunya...malam td mmg aku takleh concentrate tido...sebab Alif fok batuk jer....lps tu abis dia muntah atas katil....kol 4 pagi baru aku leh tido balik....lps tu dah kena bangun bersiap dtg keje lak...kat opis arini mata aku layu jer...kalau bagi bantal best ni...dah la cuaca sejuk jer neh....user pun beberapa kerat je arini....mmg sesuai sggh utk membuta....kang kalau aku membuta pengarah meronda baru naya...hahaha....dah la staff aku bercuti arini....

Budak yg berhingus jer...sian adik neh

Bibik pun tak berapa sihat gak....batuk dan selsema gak....dan tekanan darah dia agak tinggi gak dua tiga menjak neh....dia pressure dok jaga anak2 aku yg makin melasak kot....so kena la aku pegi wat rutin check up utk dia....ambik stok ubat secukupnya....kalau dia tak sihat aku gak yg susah sb sapa nak jaga hero2 aku tu weh....jenuh nak kena cuti panjang lak....

Aku sendiri pun agak kurang sihat....selsema dah 2-3 hari...tekak dok perit....tp aku malas nak layan sakit2 neh....dan dari dulu aku jenis malas makan ubat...kalau dah sakit sesanggat baru aku gagah telan ubat...kalau tak aku biar je sakit yg sikit2 tu baik sendiri...kalau sakit pala aku ambik bantal tekup muka...tido...lps tu setel la....kalau demam pun sama...kalau larat berjalan lg tu tarak heran la...leh lg dtg keje....melainkan kalau dah teruk tu melepet jugak la....aku ni jenis jrg demam...tp kalau sekali aku demam mmg kow2 punya ler...ingat tahun 2009 rasanya aku kena demam denggi....wah yg tu mmg agak mencabar...gila weh platlet aku turun sangat drastik...sampai doktor kata nak tukar darah...siap kena dok ICU 2 hari tuh...mmg tobat la bab denggi neh...abis satu badan jd lemah longlai.....sb tu skg neh aku agak fobia dengan  nyamuk....tambah2 nyamuk yg berbelang hitam putih yg dipanggil aedes tuh.....musuh paling ketat skg neh...aku mmg dah istihar perang ngan spesis nyamuk neh...sb tu kalau maghrib aku akan spray ubat nyamuk satu rumah....sb masa tu kan diorg akan kuar cari mangsa...pastu malam2 aku tak bagi diorg bukak2 pintu rumah...sb takut nyamuk pembunuh ni masuk....skg pantang aku nampak air bertangkung pasti aku terlungkupkan....tapi kalau kat umah aku je takde air bertangkung tp umah org lain penuh tak guna gak...sb nyamuk ni mana ada sempadan...dia leh terbang sana sini...uwaaaa.....

Harap2 ahli kelarga aku cepat baik...begitu juga mama dan abah aku kat kampung yg juga dikhabarkan sedang batuk2 juga....semoga cepat2 sembuh yer...dan pesanan utk mama ngan abah jangan segan silu telan ubat yer....biar la hanya diriku yg tak bape gemar ubat...org lain sila ikut arahan doktor yer....hahaha....

Tata...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...