SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Wednesday, October 12, 2011

Aktiviti Bersama Si Bujang2

Anak2 bujang aku dah makin membesar.....dah boleh diharap buat itu ini....dah yg paling best skg diorg rajin menyibuk kat dapur...walaupun diorg  selalu kacau aku dan menyibuk je kat dapur tuh tapi aku tetap rasa terhibur....tak ada la sunyi sgt aku sengsorang kat dapur tu kan...yer la nak harap anak dara lum kunjung tiba lagi...hehehehe...harap2 tahun depan dpt la kami rezeki anak pompuan lak...mesti lagi best kan....tp hero2 aku skg mmg dah cukup banyak membantu....dan kami selalu buat aktiviti bersama....diorg seronok...walaupun lepas tu aku penat nak ngemas...huhu.....ye la kalau diorg menolong di dapur mmg tak sah kalau tak tumpah sana sini...dan tak sah kalau tak comot merata2 tempat...


Aritu aku dan anak2 buat apam berwarna warni...jenuh aku kena paksa lukis angry birds...hehehe...sampaikan aku letak jer patung angry bird kat depan...pastu ikut sebijik2...tp cam ampes je hasil keras tangan aku neh...hahaha...tapi tak apa asal anak2 suka...diorg kata menjadi....tp aku rasa cam lawak jer....hehehehe.....pastu ammar ngan asyraf pun tak lepas peluang utk mendeko gak...macam2 diorg lukis....ntah apa2 corak ntah....takpela....diorg gak yg nak telan kan...lantak ler buruk rupa pun......Alif pun suka apam berkaler2 tuh...sampai aku naik seram bila nengok dia membuang hasil kumuhan  bewarna hijau...uih lepas ni kena kurangkan pewarna nampaknya neh.....sian anak2 aku dok telan pewarna yg kuat tuh.....


Pastu beberapa hari lepas aku try buat kek red velvet yg dok pemes sgt skg neh.....lagi sekali la hero2 aku turun padang membantu....hehehe...walaupun aku cuak juga sebenarnya sb ni first time aku try wat kek baldu merah tu....dan seram takut tak jadi....tp sebab anak2 beria2 kata nak tolong gak so aku biarkan jer la....mmg comot jer rupanya....tapi takpe sebab diorg suka sgt makan kek yg baru aku belajar buat tuh...rasa berbaloi2 lak sebab diorg suka makan apa yg aku buat neh.....

Malam tadi aku tgk masih ada banyak keping  roti yg nak dekat  xpired...ermmm jangan membazir kan...jom kita buat puding roti...dan sekali lagi hero2 dtg membantu....walaupun aku pening kepala bila melihat si Asyraf tumpahkan separuh adunan telur tuh....huhu....tapi tak pe la...dia kan kecik lagi....bagi la dia peluang...so malam tadi mmg diorg yg banyak buat...dari rendam roti sampai la naik ke pengukus.....pastu diorg tak sabar2 nak nengok hasil kerja diorg....kejap2 dok tanya bila puding tu nak masak....

Malam ni ammar dah booking dari kol 9 sampai kol 10 malam nak buat apam lagi....aduhai.....dia kata ibu kena tunggu abang balik mengaji baru leh buat....sb aku ckp ngan dia kalau nak buat apam kena start lepas maghrib sebab aku tak larat nak tunggu sampai tgh2 malam.....bebudak ni kan mengaji so kol 9 malam baru balik.....nampak gaya kena tunggu diorg balik dulu la baru leh start neh...kang mengamuk lak....tapi yg letih buat ngan diorg neh terlalu lama mendeko....jenuh la nak tunggu...tp mlm ni aku nak wat lam loyang je kot...senang dan cepat sket...hehehe....dan sebab malas jua....tak kose memalam hari2 keje  ni nak tido lambat kalau malam2 minggu ok ler....

Semoga anak2 aku terus rajin dan rajin....kekadang rasa rimas gak bila diorg dok sekaki kat dapur....tp utk membiasakan diorg ngan keje2 dapur bagus gak kan...tak ada la diorg liat sgt kan....dan bila Ammar dah masuk darjah 1 nanti aku akan ajar dia masak nasi lak.....hehehehe....anak lelaki pun kena pandai yg basic2 gak kan.....sebab aku pernah tgk org lelaki tak tahu masak nasi....kalau org pompuan tak ada kat umah  diorg  sanggup puasa tak makan nasi la..walhak beras ada banyak......eeee tak mau la anak2 aku jadi cenggitu...at least tahu la yg basic2 tu...walau tak terer masak kan....

Sekian entri aktiviti ngan hero2 ku tersayang....

Tata...


Lontaran hati : errkkkk ada sesapa nak booking anak aku jadi menantu tak....hehehehe


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...