SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Thursday, October 6, 2011

Cekodok Ibu Tak Sedap...Teacher Punya Lagi Sedap...Huhu



Malam tadi anak aku Asyraf request nak bwk bekal cekodok esok harinya...sebab katanya kat sekolah teacher dia bagi makan cekodok...dan sebab dok makan berebut2 ngan kengkawan dia cekodok yg sedap itu cepat sangat habis...sampai dia rasa tak cukup....dan anak bertuah ini mati2 soh aku buat cekodok cam teacher dia buat...aku pun tak tahu cekodok pesen mana beno nya yg teacher dia bikin tuh....

Aku bukak peti ais...takde la pisang nak buat cekodok pisang....ermmm nak wat cekodok apa yer...sb bujang aku sorang ni susah sgt bab makan...memang memlilh sangat2...last2 aku tgk masih byk butter lebihan aku bikin kek aritu...ermmmm apa kata buat cekodok butter jer la...sebab aku ingat lagi tu mmg peberet aku zaman2 kecik dulu sb rasa dia ranggup2 gitu......so dengan gigih la aku buat adunan...lepas tu aku letak lam peti ais....dan pesan ngan bibik soh gorengkan utk bekalan bebudak ni awal2 pagi esoknya....

Maka pagi tadi bibik pun gorengkan ler.....muka Asyraf sangat teruja bila tgk ada cekodok utk bekfes...hehehehe.....lepas tu dia rasa sket...pastu dengan muka mencebek dia kata....tak sedap macam teacher buat pun...huhu....tapi anak bertuah ni masih sempat cover line baik punyer....sebab dia tak nak ibunya terasa hati kot...dia leh sambung....adik tak suka cekodok ni sebab bibik yang buat....kalau ibu buat mesti best.....huhu...anak weh...ibu yg buat adunan tu tau...bibik tukang goreng jer......akhirnya dia makan sekerat jer...pastu letak balik.....nampak gaya cekodok ni aku je la kena libas...aku boh lam bekas wat mai opis jer la...maka aku bekfes ngan cokodok aku yg Asyraf kata tak setanding ngan teacher dia buat tu ler...tinggal beberapa ketul je utk bibik ngan Alif......nanti la ibu tepon teacher mintak resepi yer......huhu nampak sgt pengaruh teacher lagi hebat kan.....tapi tak apa la....nanti ibu try lagi masak ikut selera anak2 yer....

Sekian entri sedih pilu....huhu

Tata


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...