SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Monday, October 17, 2011

Minggu Demam Melanda


Minggu ni minggu semua orang tak sihat dalam family aku...memula si Ammar yg batuk dan demam sket...lepas tu Bibik ngan Alif lak demam....yang paling teruk demam bibik ler sebab dia mmg ada darah tinggi juga...dah 5 hari pun masih ada demam lagi....sampaikan hari Jumaat lepas aku kena masuk opis lambat sb takut demam dia melarat dan tak larat melayan karenah hero2 aku yg mmg lasak2 tu....lepas bebudak balik skolah aku angkut diorg pegi opis....so leh la bibik rehat sket kat rumah ngan Alif...sebab Alif tak byk ragam sgt....kalau ada abang2 dia takut sikecik tu nak tidur pun payah....asyik abang2 dok gaduh jer manjang kan.....

Semalam aku ada jemputan dari kawan sekolah lama untuk makan2 kat umah dia....memula rasa cam tak larat je nak pegi sb pagi semalam badan aku dah rasa semacam. Tekak pun dan mula sakit dah badan lenguh2. Tapi sebab tak nak hampakan jemputan kawan lama aku gagahkan juga pergi umah dia kat Puncak Jalil nun....berbaloi gak pegi sebab kawan aku ni terer masak...satay dia sedap sgt....

Disebab kan umah adik aku Ila dekat area2 tu gak so aku ajak hubby berkunjung ke umah dia...walaupun time tu badan aku dah tak larat benonya....tp gagah juga ler....disana kami dijamu ngan makaroni goreng....leh tahan gak adik aku masak....hehehe....walhal dia jrg masuk dapur sb mak mertua dia je yg selalu jadi chef....hehehe

Kami sampai umah dah kol 8 malam gitu....hubby ajak aku pegi klinik....aku gagah kata tak yah ler sebab ubat demam masih ada lagi...lps makan ubat baik ler neh.....tp hubby aku berkeras gak ajak p klinik....sb dia kata kalau tak larat ambik je la MC esok...huhu...aku ni tak gemar nak ber MC benonya....tp sebab badan dah tak larat aku ikut je la pegi klinik...bila doktor cek...demam agak tinggi, tekak dah merah....so kena MC gak ler....tp kalau ikut aku takat demam sket2 cenggini leh lagi keje kot...tp hubby aku berkeras soh rehat....so redha jer la.....MC sehari cukup la kot utk recover....

Aku ingat lg masa sekolah dulu...kalau takat demam sket2 mmg Mama dan Abah aku tak tahu pun...sbnya aku tak mau ponteng sekolah...dan seboleh mungkin aku tak mau sesapa tahu aku tak sihat.....paling2 tak daya pun balik skolah aku tido jer la....tapi kalau demam teruk mmg la diorg akan perasan kan....masih ingat lagi kenangan masa demam kecik2 dulu....abah dan mama aku akan lap badan aku....akan siram kepala aku ngan air nak soh sejuk cepat sket....terharu betul bila ingat saat2 itu...semoga aku dan adik2 semua pun mampu berbakti bila mereka sakit nanti....tapi perangai Mama dan Abah aku ni pun sama gak...kalau diorg sakit dendiam jer...tak ada nak kecoh2 bg tau kami....aku tahu diorg tak nak kami risau.....semoga kesihatan Mama dan Abah terus baik2 aje....amin.......

So arini...lepak kat rumah jer la....tp badan dah rasa ok sket....sok dah leh keje cam biasa kot....sebab aku lemas kalau dok tido je kat rumah ni....sesambil dok layan Internet aku dok layan sikenit Alif yg baru baik demam neh....budak sorang ni kalau nampak muka ibunya ada kat rumah asyik nak bermanja jer la...ngan bibik dah tak layan....sampai berak pun ibu gak ditarik tangan soh basuhkan tadi.....huhu.....malam tadi dalam aku tak larat pun dia masih nak berkepit tido bawah ketiak aku....tak mau ayah dia tidokan dia....ermmmm.....anak manja ibu neh.....

Okla....nak sambung gomol2 ngan Alif la plak....nak soh kuar peluh sket dan sok dan leh keje cam biasa....amin......

Tata....


Lontaran hati : sakit adalah ujian untuk kita bersabar


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...