SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Monday, October 31, 2011

Lepak di MICCOS

Sabtu aritu hubby kena duty kat MICCOS...bukan takat Sabtu dia kena duty...dari hari Jumaat sampai hari Ahad pun dia kena duty gak....so aku pun menumpang la sekaki p lepak kat sana...hehe...mmg suka tempat2 cenggitu sb byk jualan kan...hehe..terabak gak la poket...moh nengok apa ada kat sana

Buah sawit gergasi...Ammar terpegun tgk buah sawit beso neh...pastu siap ada label semua bahagian lam sebiji sawit neh...Ammar tanya camne isi dia putih tp minyak jd warna kuning....erkkk...ibu pun tak tahu nak xplain...nanti tanya ayah jer la...hihi

Hubby kena jaga kaunter promo santan sawit....diorg wat cendol guna santan sawit...begitu ramai yg dtg mencuba...sampikan bila stok santan dah abes pun masih berduyun yg dtg....diorg leh kaup sendiri cendol....nampak sgt org mesia begitu prihatin dengan makanan yg free kan....kawan hubby yg duty sama aritu ada cite yg ramai org dtg booth diorg sb nak cari makanan free....bayangkan lah semua ada...dari roti rotian....mesin bancuh air, pop corn, gula2, coklat, nasi...semua ada.....mana tak jadi tumpuan pun kan.....sapa kebulur bila amsuk sini leh jd kenyang...hehehe....begitu kaya MPOC kan sponsor semua org cenggitu...sesambil bagi makan sesambil wat promosi la kot...sebab peranan diorg kan wat promosi minyak sawit....

Si pembuat cendol yg begitu laris...kejap je abes...pakcik makcik ramai dok berkerumun kat situ nak merasa santan sawit...tp leh tahan gak rasa santan sawit neh....

Bersedia untuk meronda di semua dewan2 yg ada....kena ronda ngan Ammar je la sebab ayah dia kena keje...memula Asyraf pun aku nak angkut gak...nak soh dia tgk gak apa yg ada kat situ....tp anak aku sorang tu cukup risau dia penat...dan bila aku kata kat situ ramai org dan kena dengar cakap...dia terus tak berminat nak ikut dah...dia kata nak dok umah layan cite ultraman jer....huhu...tp bagus gak dia tak ikut...kalau tak mesti aku lagi pening nak monitor dia...si Ammar sorang pun dan memeningkan kepala aku...semua benda dia nak beli....ingat ibu dia ni kilang cop duit ker...grrrr....

Ammar nak posing ngan org utan ni pun takut2...apala

Last2 aku pun masuk frame skali ler.....errkkk nampak gemuk sgt kan aku kat sini....tak pandai sungguh hubby aku snap gambar....hahahaha...tak nak mengaku gak tuh....haih....

Kawan masa study dulu si Farish pun ada dtg gak....maklum ler opis dia betul2 kat area tu gak....mmg tak patut la kalau tak dtg melawat kawan dia yg tgh bertungkus lumus jual cendol tu kan...hehehe...Farish bwk kamera bagak dia yg berlensa panjang tuh...Ammar dok usha jer...dia leh tanya mahal tak kamera kawan ayah tu...hahaha......mahal nak weh...ibu tak mampu nak cekau pun...guna jer la apa yg ada neh....huhu

Apa yg diorg rancak sembang ntah....yg pasti time tu jiwa aku dah bergelodak nak pi ronda gerai2 jualan yg ada...tp Ammar lak tak mau p lagi....huh

Tengok tu terpaksa letak sign tutup sebab dah kehabisan stok....kena reload stok balik utk sessi ptg...begitu laku kan....walau dah letak tanda tutup tu tp masih berduyun pakcik makcik yg dtg nak try cendol.....sampai ada yg hirup santan saja...hehehehe....sian tukang jaga gerai tak sempat nak bernafas pun....Ammar masa kat situ takde lak dia minum air cendol tu...tp bila dah sampai umah dia leh teringat lak kat cendol sawit tuh.....siap soh ayah di tapau masa duty hari Ahad tuh...apala....

Kat booth MPOC ada acara demo masak gak...chef Florence yg wat demo tuh...mmg kelakar la chef nih...mulut pot pet pot pet.....tp masakan dia mmg mabeles....hingga menjilat jari...

Aku ngan Ammar pun masuk frame gak ler....sb masa kengkawan hubby dok mengoreng ni Ammar pun di ajak mengorang gak....budak ni kan minat masak...hehehe....tu Chef Florence tgh dok wat kari ayam dia yg mabeles

Sempat lagi posing ngan Chef Florence

Awal pagi masa mula sampai dah bedal roti

Aku pun join sekaki

Tengahari budak kuat makan ni makan nasi lak sepinggan....

Ammar posing ngan Alien....

Best betul tgk coklat dok mengalir kat replika koko neh.....rasa nak je p tadah mulut kat situ...mesti best kan...hehehe

Terowong Masa Koko...Ammar sonok masuk lam neh....dia kata dia berada di terowong masa.....leh pegi zaman dulu kala...

Kat both MPOC pun ada teater gak..ada tayangan lam neh...tp aku tak intai pun apa yg diorg tayangkan...sebab dok berkejar ngan budak Ammar jer...

Budak yg kepenatan...cam org tua lak gayanya...sakit lutut la...sakit kaki la....padahal dia dah tak larat nak melayan ibu dia meronda...huh...mmg tak abes nak meronda dek perangai budak neh....nyesal bawak tau....

Angry birds pun dia nak rembat gak...siap beli 3 ketul sebab konon beli utk adik2 dia gak....sib baik ayah dia ada bg kupon...save duit ibu....

Minyak tersohor....Alif...glemer gak nama Alif kan....

Antara aksi menarik Chef Florence yg Ammar snap 

Kat booth MPOC juga ada make up free...sapa rasa muka serabut tu leh la stop make up jap...free jer...tak yah bayar...cuma kena beratur ikut giliran la...sian aku nengok jurumekap tu...tak berenti2 make upkan org....aku tak kose nak make up bagai...sb lps tu nak solat harus semua kena basuh gak kan...buang karan jer.....

Hubby dan geng opis dia yg kena duty selama 3 hari...

Ammar dan badut...sempat lg dia pegi jumpa badut masa lps solat tuh...dapat belon sektul sonok sgt la dia..walhal masa kecik dulu dia takut sungguh ngan spesis badut neh.....

Sebelum balik jumpa ngan adik aku Ila jap...yg dtg ngan keadaan kebuluran....dia dtg sb nak antar brg aku jer...lsp tu kami berpisah....diorg yg kebulur menuju ke gerai makan...dah kami yg kepenatan dah ingat nak balik dah.....lgpun dah seharian aku tinggalkan Alif...sian dia.....tp sempat lg menyinggah seksyen 2...makan...[pastu singgah bagus lak beli brg buat kek....entri kek nanti lps neh....

Tata

Lontaran Hati : Terfikir berapa bajet dihabiskan utk program cenggini....????



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...