SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Thursday, March 17, 2011

Aku Bercuti...Tapi Sehari Cuma

Hari ni aku cuti...sebab kena bawak Asraf ngan Alif jumpa doktor...follow up sebab masuk wad aritu...tp apoinmen petang...hari ni Asyraf kena jumpa ngan pakar ENT gak...nak tengok keadaan tonsil dia..samada patut dibuang atau tidak buat masa sekarang....tapi aku rasa baik buang je kerana disebabkan tonsil dia yg besar tu la yg buatkan dia selalu demam tinggi sgt dan demam dia susah nak baik....kalau buang harap2 lepas ni dia tak de la diserang deman yg teruk lagi....


Pagi tadi seawal kol 8.30 aku terpaksa keluar kejap pegi bank...nak ambik duit bayar kat kontraktor rumah neh....Ammar sedap dok tido lg time tu...aku kejut pun dia wat tak tahu jer...ermmm biar le dia tido lama sket...time cuti skolah cenggini jer la dia leh layan bantal lama sket...minggu dpn dah skolah dah....nak kuar sengsorang cam tak best lak..so aku angkut la Asyraf sekali...dengan warning jgn mengada2 kata penat lak kalau disuruh berjalan....dia kata OK....so kami pegi beli nasi kerabu dulu kat TTDI Jaya..kat restoran merah pebret aku...nak tapau roti canai kat Asyraf ngan Ammar tp arini diorg tak buat roti canai la plak....so kat situ aku tapau nasi kerabu 2 bungkus utk aku dan bibik dan gulai ikan tongkol utk lunch bibik nanti...sb takut kitorg kuar thari nanti dia tak nak ikut lak......lepas tu aku ronda cari kedai jual roti canai lak utk hero2 yg sememangnya hantu roti canai neh....sib baik kat kedai biasa kami beli tu ada jual...dan tak ramai org yg order so cpt la sket....

Lepas dah tapau makanan semua aku berdesup plak pegi TESCO Extra..sebab hanya kat situ je yg aku tahu ada ATM BSN...malas lak nak cari tempat lain...lps tu masuk lam Tesco jap tgk susu bebudak...tp mahal...baik aku beli kat Meru je....lg murah kat kedai ubat cina tuh....so balik jer la.....lg pun Asyraf dah mengada2 merengek kata letih...nak naik troli ler....ishhkk bukan nak soping pun nak ambik troli bagai...baik aku blah awal2 sblm rengekan dia merebak.....so terus balik rumah...tp singgah jap kat kedai kuih dekat rumah beli kuih apam peberet Alif...budak tu skg mmg kuat makan...kalau abang2 dia makan dia pun sibuk nak makan gak...padahal pagi tadi dah 3 mangkuk dia balun bubur nasi dia....berselera sungguh dia skg neh....


Alif sedang best je tido lepas menyusu...kalau aku cuti mmg sikenit ni berkepit je la ngan ibu dia....botol susu dah tak layan dah....nak yg original jugak...hehe....elok gak dia tido puas2 skg neh sb jap lg lam kol 1 lebih dah kena kuar gi DEMC sb apoinmen diorg kol 2...lepas tu ingat nak pujuk ayah diorg singgah jap kat akuarium kat tasik tu....cian Asyraf dari haritu kata nak tgk fish....nak pegi jejauh tak leh tinggal umah skg neh...so kat situ pun kira orait la kan....sian gak diorg cuti skolah ni lepak kat umah jer....takpe la...nanti umah dah siap kita gi jenjalan yer.....

Tata...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...