SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Wednesday, March 23, 2011

Bila Rumah Aku Nak Siap Neh....!!!

Dah sebulan umah aku berterabur....bila la nak siap neh...baik semak pala nengok keadaan umah....bab dapur dah hampir siap...tunggu nak pasang kabinet jer....kira dah setel satu bab....

Ni masa diorg siap psg tile dapur..semua dah setel dah skg

Tapi kat bahagian depan cam kapal karam....lepas ni nak pecahkan dinding depan...wah mesti berhabuk gilos tuh...mana la nak wat lari anak2 aku neh...nampak gaya kena palang terus ngan papan pintu antara dapur ngan hall.....biar diorg lepak kat belakang lak...kalau tidak jenuh la dok makan habuk.....

Ni kat depan.....tp skg dah plaster semua dah....tunggu pecah dinding lak...
Tak sabar nak tunggu rumah siap sepenuhnya....rasanya banyak gak benda aku kena buang...cam nyemak je rumah ngan brg2 yg banyak gilos neh.....kalau sesapa rasa nak kerusi buruk aku...rak2 buruk...dapur lama tuh....pinggan2 yg bersepah tu...sila angkat tangan...dan dtg kutip kat umah aku....aku dah tak kose tgk brg bebanyak cenggini....pasni nak letak kusi seketul dua je kat hall...pastu pinggan mangkuk sekadar yg nak guna jer...yg lain nak sedekah...sb aku rasa nyemak jer.....kalau tau kat laki aku mesti dia bising.....sb aku kalau ngemas mmg rasa semua benda nak buang....bukan apa...aku rasa banyak benda yg lam stor tu dah tak dirasai kewujudanya.....dah tak tahu benda tu terperap sana sini....kalau buang pun tarak hal kan....sb aku suka rumah yg clear......tolong jgn simpan sampah okey...tak suker.......aritu dah byk koleksi kasut2 buruk aku dah humban ke tong sampah.....kalau ikut laki aku semua sayang...adoyai......kaki anak dah beso wat per nak simpan kasut lama yg dah tak nampak rupa...nak peturun kat adik2 diorg pun dah tak terasa nak pakai....ala bukan kasut yg rega ratus2 pun....takat kasut paso malam jer pun....hahahaha.....

Wokeh....masa utk balik.....

Tata


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...