SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Monday, March 7, 2011

Dugaan Penyakit Bulan Mac

Minggu ni adalah minggu semua org lam family aku sakit....aku dan hubby sakit mata....tak tahu sapa yg pembawa virus...tahu2 balik kerja hari Jumaat lepas mata kami masing2 dah merah....tp mata laki aku lagi teruk...sebab kena dua2 sekali....aku hanya kena mata kiri aje...harap2 tak berjangkit le ngan hero2 kecik neh....sian kat diorg kalau sakit mata neh...

Cantik tak mata aku....huhu...sapa rasa nak sket tenung ler lelama...hehe

ni plak muka orang yg sakit dua2 belah mata tuh....seperti biasa laki aku kalau apa2 penyakit dia la yg paling teror...maybe sebab antibodi lemah kot....bersekali ngan sakit mata dia jugak kena demam...agak teruk gak kalau angin demam dia datang...sampai mengigil2....kami dua org dpt mc 3 hari....

Tak cukup ngan kes kami diserang sakit mata...hero2 kecik pun tak sihat jugak...haritu Ammar dah demam...tp sib baik kejap jer.....lps tu Alif ngan Asyraf lak demam....yg dua org ni agak melarat sket...si Asyraf tonsil dia dah bengkak sgt...mmg dia ada sejarah tonsil besar pun...kalau demam mmg tonsil dia akan bengkak sangat....Alif lak seperti biasa ada masalah ngan paru2 dia....dr syak kena pneumonia......so semalam slps jumpa doktor kat DEMC...dia cadang soh masuk wad jer......alamak....dah la kitorg tgh mata merah neh..camner neh.....nak tak nak...kami akur gak ler....sebab tak sanggup lg nak tgk diorg demam panas sgt terutama waktu malam....doktor kata dua2 org kena masuk cucuk antibiotik sb virus kuat sgt...huhu....abis la tangan diorg kena cucuk jarum.....

Ni kat bilik wad di DEMC....kami ambik bilik double bed sebab dua2 hero kena masuk sekali...budak lasak Alif asyik nak berjalan jer....dia masih lasak walaupun tak sihat

Ammar yg terlebih over xcited bila tau adik2 dia kena masuk wad.....alahai anak weh..kamu ingat check in kat spital neh mcm check in kat hotel ker....kita bukan lam mode bercuti key.....tp lam mode sakit...huhu...cpt2 la anak2 ibu baik...leh balik umah cpt2...dah la umah kita skg cam tongkang pecah....berterabur sana sini....sian bibik kena jd penunggu....

Pakar pediatrik...Dr Fadzilah memeriksa Alif..dia kata tak yah set antibiotik dulu....bg ubat jer dulu...alhamdulillah...kalau tak tangan kamu kena cucuk la Alif weh...

Budak kecik yg rela diperiksa...

Ni gambar aku snap kol 4 pagi td...Asyraf meragam soh aku teman atas katil...dia tak mau ayah dia...huhu....maka aku terkejar2 la..kejap katil Alif...kejap katil Asyraf...ayah dia sedap je zzzzzzzzzzzz....utk pengetahuan mmg kami semua berkampung kat sini....kecuali bibik je tak mai tido kat sini....aku tido ngan Alif atas kati...Asyraf tido sorang...tp kat sebelah katil Asyraf, ayah dia ngan abang Ammar tido kat bawah....diorg siap p beli tilam lipat kat Giant ptg semalam....huhu...cam piknik lak rasanya.....

Ni Alif...sian dia takde bantal utk tido sb bantal spital tinggi sgt....so kena lapik ngan tuala jer la...takpe...jap lagi kita ambik bantal adik kat umah yer.....aku dari kol 4 pagi takleh tido....kejap pantau Alif...kejap pantau Asyraf...so dalam dok berjaga neh sempat gak upload gambar kat FB dan mengarang kat blog...jgn jap lg mata aku kelabu udah ler.....

Okla...dah Subuh....nak p solat jap...pastu nak try lelapkan mata sblm hero2 bukak mata...huhu...doakan hero2ku cepat baik yer...dan kami leh cpt2 balik umah...byk kerja yg belum selesai....

Tata

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...