SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Monday, August 1, 2011

Salam 1 Ramadhan

Alhamdulillah.....aku masih mampu menghirup udara di 1 Ramadhan tahun ini....dengan penuh semangat....dengan penuh ceria...berpakaian baru...bertudung baru dan berkasut baru...heheheh....biasa org sambut raya je semuanya baru...tp aku sambut Ramadhan dengan semua yg baru...utk mencipta semangat segar yg baru juga.....

Pagi tadi agak lewat terjaga untuk bersahur...pukul 5....tapi aku dah masak nasi dan kari ikan dari malam lagi....tinggal nak goreng ayam dan buat air jer....mmg dah rutin sebelum ni pun aku akan prepare lauk sahur waktu malam....sb takut terlambat bangun....jenuh tak bersahur lak....perut aku mmg tak tahan kalau tak sahur...mmg dari kecil aku diajar utk bangun sahur...kalau tak lalu makan banyak makan sikit pun jadi la...kalau tak pakcik gastrik akan menyerang....

Ammar pun bangun bersahur dengan agak mudah pagi tadi....mungkin masih bersemangat sebab masih hari pertama berpuasa kan....tp dia makan sikit je sb katanya masih kenyang...apa taknya malam tadi dia makan banyak sgt...sebab kitorg pegi pasar malam...semua benda dia teringin nak makan....lps balik terawih pun dia masih ligat mengunyah lagi....

Asyraf lak malam tadi bukan main berjanji nak bangun sahur....tapi pagi ni dia begitu liat nak bukak mata....dia mmg dah ikut kami turun bawah tp matanya macam susah je nak bukak....yg lawak bila aku suruh dia pegi basuh muka dia leh senyum kat aku...lps tu aku bwk dia pegi sinki basuh muka dan berkumur....tup2 bila sampai kat hall dia leh terlentok mencari bantal busuknya...alahai anak weh...nak sahur ke tak neh...last2 dia terkulai layu jer dan mmg dah tak buka2 mata dah....tak pe la....esok2 aje la kita cuba lagi.....

Alif pun aku angkut turun bawah gak....sebab takut dia buat stunt lak bila semua org tak ada kat atas....tp dia tak terjaga langsung masa kami bersahur...dapat la bersahur dengan aman....

Tp lepas sahur Alif merengek2 nak susu....aku bg la susu sambil baring2....tup2 aku terlelap lak...alahai....sib baik terjaga..kalau tak jenuh subuh gajah la...dan pasti lambat masuk opis....

Pagi ni banyak suara tegur aku ceria....hehehe...ye la semua baru kan utk sambut Ramadhan....dan semangat pun harus baru jugak.....semoga aku akan terus ceria dan segar bugar hingga ke petang....

Cerita bab petang aku dah mula seram memikirkan jem yg bakal aku rempuh bila balik keje petang nanti....pasti semua berasak2 nak balik cepat kan....dan seperti biasa semua akan jem...bermula dengan punch card......semestinya kena beratur panjang.....pastu jalan...huh....tempat2 yg biasa jem semestinya dekat giant s.alam...pastu susur nak masuk ke puncak perdana....setiap tahun akan jem gilos....kalau jem sgt aku masuk je ikut laluan tol guthrie tu...walaupun sejengkal je tp tol RM1.40 gak tuh....huhu.....kalau sampai lambat alkisah makan lauk yg hubby aku terpaksa tapau je la.....

Akhir sekali....SELAMAT BERPUASA BUAT SEMUA....kalau ada yg buat majlis bukak posa tu jemput2 la kami......kecik tapak tangan perut kosong kami tadahkan.....hehehe


Tata...




2 comments:

aiNa MardHiaH said...

selamat berposa gak buat akak sekeluarga.. hee :)

ieena said...

Tq aina....semoga kita dpt lebih menghayati puasa kali ini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...