SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Tuesday, August 30, 2011

Menjelang Aidilfitri

Ramadan sudah di penghujung...Aidilfitri bakal menjelang esok hari...tapi banyak dugaan Raya tahun ni....yg terbaru semestinya pasal Alif la...semalam dia diserang ciken pox...arini badan dia makin banyak yg kuar...sian lak aku nengok....mesti gatal2 tu kan....tp budak sorang ni mmg tak byk ragam..walaupun naik ciken pox dia tak banyak karenah...masih aktif bermain.....cuma kalau masa dia ngantuk dia akan ngamuk sket...maybe sebab badan dia tak selesa....dan biasanya kalau budak kena ciken pox mesti demam teruk kan...Alhamdulillah Alif tak demam teruk sgt...mungkin sb aku bagi ubat dia ikut aturan yg telah ditetapkan....kol 1 pagi pun gagah bangun bagi ubat...takut demam dia melarat kan...nasib baik suhu badan dia tak tinggi sgt....dan dia masih mampu aktif...harap2 esok keadaan dia makin ok....tp mmg sah2 ler aku beraya kat rumah je neh...takkan nak bwk dia pegi beraya umah org ngan keadaan cenggitu kan....tak psl2 jadi penyebar virus lak musim2 raya neh....

Dia agak moody ptg tadi sb tak dpt kuar main kat luar...sebab hujan lebat sgt...dah la dengan keadaan dia cenggitu kan lagi la tak leh kena air ujan...

Melalak la dia sebab tak dpt kuar...dah boring agaknya terperap lam umah jer...

Tu le pesen dia majuk skg neh.....pastu menjeling org ngan jelingan maut dia tuh...alahai....

Comel tak muka sy yg berbintik2 neh....raya ni muka sy penuh aksesori tau...huhu

Dia dok main beskal sepupu dia lam umah jer la....sampai tuan punya beskal pun kalah tak dapat main neh...

Abang2 setia meneman si adik bermain...semua tak leh main kat luar sb hujan lebat...

Tengah hari td kami kuar pegi Pekan Rabu....alahai mmg ramai sgt org sampai nak parking pun tak ada...last2 sb nak jimatkan masa dan sebab hari dah mula hujan maka hubby aku sorang je la turun...aku, ammar dan asyraf dok lam kete jer la....hubby aku tu lupa nak bwk balik kain sampin dia...erm...alasan nak beli baru la tu...sb aritu dia dah berura2 nak beli kat s.alam tp aku tak bagi sebab dia dah ada 2 sampin....rasa cam membazir lak beli baru  kan...tup2 dia terlupa bwk balik la....mmg kena beli baru gak ler jawabnya....pastu kami singgah giant jap...cari songkok bebudak dan juga barang dapur sket....tp masa kat giant jenuh la aku dok perang ngan asyraf....semua benda dia nak...dari waffle, yogurt, donut sampai le ke koko crunch walhal kat umah masih ada pek beso yg lum bersentuh.....sebab tak turutkan kemahuan dia nak beli koko crunch maka dia dengan meriahnya membuka speaker kat giant tadi...rasanya semua pakat pandang kami je sb suara dia melalak begitu nyaring sekali....uih....aku wat tak tahu jer...sb budak ni lagi dilayan lg menjadi2....sampai sakit2 tekak la dia melalak...sampai masuk kete pun masih tak abes2 lagi.....habis lebam2 tangan aku dia cubit...tp perangai dia kalau aku diam tak ckp ngan dia lps tu mula la dia minta maaf...huh....tp lps tu buat lagi.....

Malam ni lak semua org dok layan main bunga api....umah MIL aku ni mmg dikelilingi sanak sedara...mmg meriah la semua pakat berkumpul main bunga api tuh....

Bebudak sonok layan bunga api....

Alif pun terjebak sekali...sian lak kat dia dok tengok dr dalam umah jer...suka sgt la dia dpt main bunga api tuh...

Berkotak2 bunga api dilenjan oleh budak ammar neh....jenuh la dok bakar duit tuh...

Asyraf pun happy je layan main bunga api ngan abang dan sepupu2 dia...

Aku lepak ngan alif kat dpn pintu jer la...

wah gaya pro photog tu abang ipar aku neh....dia la sifu bunga api dan mercun kat alor star tuh...heheh

Aku teman alif nengok bebudak lain main bunga api....kejap je...lps tu masuk dah sb asap tebal sgt...

So esok dah raya...anak2 aku kecuali ammar dah tido....harap2 esok semua berjaya bangun awal2 pagi......rasa sayu hati meninggalkan Ramadan...sb rasa lum sempat aku betul2 beribadat dlm bulan mulia ini....tahun depan entah sempat entah tidak bersua sekali lagi dengan Ramadan....kalau ini Ramadan terahir semoga Allah menerima segala amalku....dan jika diizinkan bersua lagi di tahun depan semoga Allah bukakan pintu hati utk lebih dekat denganNya lagi.....anyway SELAMAT HARI RAYA buat semua....rayakan hari kemenangan kita dengan sebaik mungkin.....

TATA


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...