SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Thursday, November 10, 2011

Raya Korban Dan Akikah Alif

Raya korban tahun ni kami ambil kesempatan utk menunaiklan akikah Muhammad Alif Fahmi...Alhamdulillah semua sudah selesai....

Kepala lembu yg dah selamat ditumbangkan

Kami ambik 2 bahagian aje....selebihnya org lain punya....tp kenduri kat umah mertua buat 4 bahagian daging la sebab abang ipar pun buat 2 bahagian gak utk akikah anak2 nya...

Si Alif Fahmi yg dah selamat di akikahkan... 

Anak2 dan sepupu dan makcik diorg dok tunggu daging...diorg sgt seronok tgk org sembelih lembu....tgk lembu pun diorg jakun....hehehe....

Bapak budak yg menjadi chef bidang terjun

Antara tetamu yg hadir...ramai gak yg dtg...sampai tgh2 mlm pun still ada tetamu...meriah....

Menjamu dengan menu daging....dan daging....ada kari daging, masak kicap daging dan daging rebus cicah air asam....ada gak sup tulang.....huhu....semua berlemak....sib baik aku dpt kontrol nafsu makan....

Umah mertua aku tak yah pasang khemah pun...sb porch dah luas...dan ada 3 porch berbumbung lak tuh...

Aku.....hanya melayan Alif yg mcm magnet....kemana aku pegi disitu ler dia....sumbangan aku pada hari kendri hanya sbg pembancuh air jer....tp 3 kali gak kena bancuh tuh...walaupun bekas air tu besar jugak sebenarnya tp air cpt je luak.....yg pasti aku tak buat air utk tetamu guna air paip cam org lain buat yer....aku p beli berbotol2 air mineral kat giant....sb bagi aku kalau nak bg org makan atau minum kena bg yg terbaik....jgn tangkap muat jer....lagi berkat kan.....

kemeriahan kenduri....

Semoga kita lebih memahami konsep Aidil Adha...merayakan dengan penuh makna...
Tata


Lontaran hati : tak mengerti dgn perangai org kita...beria bersiap nak solat raya tp subuh ntah kemana....yg mana yg wajib dan yg mana yg sunat agaknya....huh....agaknya solat di khalayak lebih mengujakan lebih dari mengadap Illahi....wallahualam



2 comments:

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

meriahnye..suke tgk =)

ieena said...

maera...majlis kami biasa2 jer...cuma meriah sb sedara mara ramai...maera tak balik kelantan ke raya haji..?? sana lagi meriah....sy tak balik kelate thn ni...huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...