SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Monday, December 5, 2011

Ber OMBAK RINDU Di Hujung Minggu...Kemudian Gelisah Dek Badai Yang Menguji...


Semalam aku dah berjaya menjebakkan Mr Hubby menonton OMBAK RINDU...dah lama rasanya tak masuk panggung...sejak anak2 berderet ni tak sempat nak layan movie...tp semalam berjaya juga meloloskan diri dari anak2...biasa kalau weekend anak2 pasti melekat jer...nak kuar rumah pun susah...tp smlm sebab kat rumah masih ada sepupu2 diorg so kami dpt keluar dengan sikit aman...walaupun ada rengekan nak mengikut tp berjaya kami tepis...dengan alasan kami keluar pegi opis..mesti boring kalau diorg ikut...dok umah main game ngan sepupu2 diorg lagi best...rasuah kami sukses...yahooo....tp bila balik ptg smlm dah aku ligat bercerita pd birasku yg cite tu best...apa lagi hero2 kecilku ngamuk sakan la...melalak2 ler diorg...diorg kata kami tipu sebab kata pegi opis walhal pegi panggung....bebudak ni dah lama sebenarnya dok kemaruk nak pegi  panggung MBO yg baru bukak kat space U8 tu...mintak maap ye anak2...next agenda ibu dan ayah bwk korang yer...hihi...tp cite OMBAK RINDU ni pun mmg tak sesuwai utk diorg pun...kang tak psl2 aku kena tutup mata diorg lak bila ada adegan panas tu...huh

Sepatutnya kami tgk pukul 12.00 tghari...tp Mr Hubby tersalah tgk masa lak..dia kata show start kol 12.30...rupanya kol 12 daaa....dia kata masih sempat masuk sebab masa tu baru kol 12.15....ahhh...aku tak mo....rugi tau...walaupun terlepas sikit jer...aku tetap tak rela...sanggup aku tunggu tayangan kol 2.30 ptg...so kami decide beli terus tiket dan balik umah dulu...aku sempat masak dan suapkan anak2 aku makan...tidurkan Alif...pastu kuar balik ke panggung....sib baik la dekat jer...lam 5 minit dah sampai....

Berbalik pada cite OMBAK RINDU...bagi aku best la...leh layan ler....cuma hubby aku pertikaikan lakonan Maya Karin...katanya wanita urban cam dia tak sesuwai bawak watak gadis kampung...ustazah pulak tu...baca Yasin pun bunyi pelik semacam jer...ermmm ntah la...bagi aku dia orait jer...aku rasa best je lakonan dia...saja aku sakat hubby masa lam kete lps tgk cite tu...aku kata agak2 aku la yg paling layak jadi heroin lam cite tu...sb aku kan betul2 org kampung...asli punyer...hahaha....leh la belakon ngan abg Aaron kan....bengang jer org sebelah tuh.....hihihi...ala nak berangan jap apa salahnya kan....bukan luak pun....hahahaha.....

Tetapi lepas berhibur tgk movie...mlm tu abah aku lak tepon psl cerita2 sedih kat kampung...terus mood aku down....rasa nak terbang balik jer....tp skg keadaan diorg dah beransur OK....Mama aku kata tak payah la balik dulu...sebab dia dah OK...dia soh aku teruskan ngan plan asal balik masa cuti Xmas nanti....ermmmm...tp aku tetap kena standby gak utk balik bila2 masa je jika keadaan memerlukan....tapi agak lega sebab ada je adik aku akan balik weekend neh....so ada la yg tolong tgk2....begini la keadaan bila anak2 dah bertaburan...kena la ikut turn balik tgk mama dan abah kat kampung...nasib baik gak adik beradik aku ramai...boleh la bergilir2....

Apa2 pun hidup perlu diteruskan....dahulukan perkara yg urgent...sentiasa berfikiran positif...berusaha mengubah keadaan...akhir sekali bertawakal kepa Illahi....aku hanya insan kerdil yang perlu membahagikan diri untuk setiap segala....dengan adil dan saksama....

Lontaran hati : redha itu ikhlas...pasrah itu menyerah...tanyalah hati



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...