SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Thursday, December 29, 2011

Kisah Misteri Lagi

Errmmm....dah lama tak muncul peristiwa misteri kat opis neh...tp semalam lagi sekali kami terkedu dek peristiwa misteriiiii......



Peristiwa berlaku time lunch...lam kol 1 lebih gitu...aku dan 2 org kawan sedap enak makan nasi kat pantry lebri...mmg tetiap hari kami lepak makan kat pantry jer...tp semalam ahli makan berkurangan sebab ada yg bercuti...maka kami ber 3 jer la lepak kat situ.....

Sedang kami rancak makan dan berbual...tetiba kami dengar air paip kat sinki menitis....aku ingat mungkin tadi kawan aku tutup tak rapat....biar je la dia menitis....lepas tu tetiba air menjadi makin laju dan laju....aik sapa lak yg membuka paip tuh....kami ber 3 saling berpandangan....cepat2 makan sisa2 nasi...

Bila kami check rupanya paip tu dibuka dengan kederasan yg paling lajuuuu...kami cuba check kot2 ada kerosakan kat paip tuh....tp semua ok..takde lak loss kat memana....ok jer....jadi yg misterinya....siapakah yg bertanggungjawab membuka paip itu...???

Aku masih boleh selamba je ngan kejadian ni....anggap je ada la yg tumpang nak basuh tangan....tapi staff aku yg agak mengelupur....nak masuk toilet pun dia dah tak berani....nak pegi pantry sengsorang pun dah takut....pagi tadi masa nak bukak pintu lebri dia berdoa ada user yg dtg awal....hahaha...tp sebab lum ada user seawal pagi dia panggil mamat cleaner tu soh temankan....kesian dia...dah trauma....walhal baru sikit yg dia alami tuh.....bagi aku makhluk lain mmg ada dimana sahaja...dia buat hal dia...kita buat hal kita....sama2 kita menumpang di bumi Allah Taala....

Semalam aku balik pukul 5.30 petang seperti biasa...solat Asar dulu baru balik....Alhamdulillah tak terasa apa2...cuma di hati sedikit cuak la jugak....maka tepat kol 5.30 aku dah cow...biasa ada gak aku lepak sampai kol 6 petang....

Harap2 lepas ni tak ada lagi la peritiwa2 pelik kat opis neh...kami hanya menumpang cari rezeki....

Tata


Lontaran hati : hanya kepada Allah kita berlindung...kita semua hambaNya



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...