SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Wednesday, December 7, 2011

Hari Lahirku Hari Ini...Alhamdulillah Aku Masih Mampu Mencoret



Hari ini berganjak lagi satu angka usiaku
Ohhh masa  pantasnya  berlalu
Aku bukan lagi budak hingusan yg dahulu
Kini sedarlah aku yg aku semakin kertu

Usia adalah pengukur waktu
Yang sememangnya berlari tak ada jemu
Mungkinkah aku yang masih terbelengu
Masih leka tanpa berbuat sesuatu

Berganjaknya usia maka makin hampir juga kesitu
Destinasi yang pasti semua menuju
Tiada yang terkecuali menemui dia yang satu
Persoalan cuma sudah bersediakan aku....????

Untuk Sang Pencipta ku pohon restu
Kurniakan sinar rahmatMu buat diriku
Yang pasti tiada nikmat sebaik itu
Tidak daya dibeli dek deretan emas berbatu

Doaku pada mu Ya Rabbi....
Engkau panjangkanlah umurku dalam rahmat
Kurniakan aku iman yang mantap dan penuh nikmat
Perkasakan aku dengan tenaga yang kuat
Anugerahkan diriku dengan pemikiran yang hebat
Limpahkan dengan rezeki yang tak kunjung sejat dan penuh berkat.

Aku menitipkan doa ini
Dengan bersungguh harap agar Engkau kurniakan kepadaku hati yang suci
Tanpa lupa sentiasa berbudi murni
Ditanamkan tekad dan semangat yang tinggi
Beramal dengan amalan yang terpuji
Agar dengannya dapatlah diriku menjadi insan yang cemerlang duniawi dan ukhrawi.
Amin Ya Rabbal Alamin.



Lontaran hati : berharap dapat berjumpa dengan tarikh ini ditahun mendatang
dengan nilai diri yg lebih meningkat








 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...