SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Tuesday, December 14, 2010

Mengapa..??

Tadi mendapat perkhabaran dari PRO hospital..ada org buang baby kat kawasan hospital....mengapa hati si pembuang bayi itu begitu kering utk meninggalkan sikecil yg masih tidak berdaya keseorangan dalam kesejukan di suasana dingin seawal kol 4 pagi....mengapa...????

Bagi aku yg sudah merasa nikmat melahirkan 3 anak begitu terasa tersentuh dengan kisah sebegini....apakah insan yg memperlakukan itu tiada perasaan kasih..tiada perasaan sayang....dan tiada perasaan belas...sedangkan kucing liar yg selalu lepak kat umah aku pun mencakar bengis tangan anakku yg cuba mengusik anak kucing itu...inikan pula seorang insan...yg selayaknya menjadi pelindung yg lebih berakal dari kejadian lain...

Ahhh...mungkin mereka ada tanggapan tersendiri...mungkin menganggap dgn melepaskan tanggungjawab yg wajar terpikul di bahu mereka kepada pihak lain adalah jalan terbaik...mungkinkah mereka tiada upaya...mungkin juga ada keterbatasan yg tidak dpt dilangkah...atau mungkin juga hanya sekadar mengambil jalan mudah....mungkinkah...???

Namun jauh disudut naluri keibuanku yg sering merenung dalam ke mata anak2 ku....sedetik masa berpisah juga sudah menyesakkan jiwa...adakah aku seorang ibu yg kuno...yg tidak mampu kepergian jauh walau sehari cuma...sebab itu la metin yg patut ku hadir hari ahad lps sampai hari ini kuabaikan...hehe...sb mmg tak sanggup meninggalkan si kecik lelama....malamku pasti terasa amaaat panjang tanpa pelukan erat tangan sikecil...tanpa rengekan si manja pengarang jiwa...tanpa kucupan syahdu penghangat suasana....ooohhh tidak sekali2....biarlah aku tetap menjadi ibu yg kuno...aku sanggup...biarlah tiada harta berjuta asalkan cahayamata sentiasa disamping tersedia....

Kuharap masih ada cahaya keinsafan di hati mereka yg mungkin terlupa seketika...
ok...aku nak balik...memeluk anak2 yg menunggu setia....
Tata...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...