SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Monday, January 3, 2011

Anak-anak dan sekolah baru


Hari ni tanggal 3 Jan 2011...anak2 aku Ammar Farhan dan Asyraf Firdaus telah memulakan sessi persekolahan di Q-Dees Nusa Rhu....pagi td jenuh gak nak mengejutkan diorg bangun...mcm2 alasan....si Asyraf mmg dah ngamuk2 kata tak mo pegi skolah baru...nak skolah buruk juga katanya...ermm...camner tuh...last2 aku terpaksa guna ayat memujuk....sapa yg good boy nanti ibu belikan rabbit....tetiba si abang Ammar la menyampuk....alaa...abg tak nak pun rabbit tu...hisshh...sungguh mencabar nak soh budak 2 org ni bangkit.....lps tu aku ckp lg...kalau sapa notty ibu tak nak bwk pegi swimming lg.....dan....Ammar terus meluncur bangun dari katil.....wah...itu umpan yg berkesan nampaknya...bagus....si abg pun turun bawah...mandi....si Asyraf masih lg liat di katilnya.....aku angkat dia....gosok2 kepala dia...kata dia good boy....sb itu la ibu sayang dia....last2 dia pun cair gak ler...ngan muka monyok dia melangkah turun utk mandi dan bersiap.....aku masih dibilik melayan si kecik Alif sambil touch up...hahah....tp si kenit neh ligat sungguh....asyik2 nak panjat katil.....aku nak make up pun asyik terbantut jer...sambil2 aku dok bersiap tu aku dgr suara Asyraf dok menjerit2 menangis kat bawah...ermmm...tu mesti keje Ammar la tu dok menyakat adik dia.....aku bwk Alif turun bawah...soh bibik basuh berak dia...pepagi buta mmg si kenit tu akan buat pelaburan dulu...busyyuukk tau....aku tgk Ammar dan Asyraf sudah segak berbaju sekolah baru....wah...anak2 aku cam rupa anak mat salleh lak aku rasa...pakai kemeja ngan suar pendek atas lutut....hahaha...sb uniform skolah lama pakai seluar panjang...siap ada vest ngan tie lg...uniform skg tidak sesegak dulu....tp harap2 kaedah pembelajaran adalah lebih baik dari yg sblmnya...bukan aku kata skolah dulu tak bagus....cuma aku harap skolah kali ni lebih bagus....

Lepas dua2 hero dah bersiap..aku soh bibik isikan air masak lam bekas air masing2....buatkan bekal roti ber jem stroberi 2 keping srg...letak lam bekas masing2....diorg mana leh share....kang berebut lak.....diorg bekfes roti coklat seketul sorang....aku buatkan milo..selawat sket bg diorg minum...soh berkat sket ari pertama school ni kan....lps tu apa lg...naik kete...aku ngan ayah dia antar arini....ari 1st kan...kena la antar dulu...tp hari2 berikutnya aku dah bayar kat cikgu dia soh ambik dan hantar....sb skolah tu agak jauh dari rumah berbanding skolah dulu...sib baik ada cikgu dia yg sanggup ambik dan hantar...nak soh naik van..erm..mmg aku tak harap....sebab ramai sgt budak kan....

Masa kat skolah muka budak berdua ni cam sedih jer....aku hanya sempat snap 2 keping gambar jer.....bateri kamera aku kong la plak....adusss napela aku lupa nak charge mlm td...detik2 penting lak tuh....adusss....takpe la esok aku akan qodha snap yer...hahaha..leh gitu...gambar 2 ketul tu pun lum sempat upload sb kabel x bwk..hehe..lenkali la aku masukkan sini.....melangkah je diorg masuk lam kelas...aku tgk muka Asyraf dah berubah...sib baik cikgu dia bwk dia duduk dulu...so rileks2 la dulu kan....aku nampak dia dah cool...si Ammar dan kena line up ngan bebudak 6 yrs utk naik tingkat atas...Asyraf ngan bebudak 5 yrs kat bwh je kot.....ramai gak mak bapak yg tunggu kat luar pintu skolah tu...kami hanya tunggu kejap jer...bila tgk diorg cam ok jer...takde pun edisi merengek ke...buat muka cuak ker....so kami pun blah la...sb hari ni aku kena gak masuk opis.....sb ptg karang giliran staff aku lak ngantar anak ke sekolah...biasalah kami 2 ketul jer...kena la bergilir2 kan.....

Selesai antar diorg aku balik umah dulu..ambik pak dan mak mertua aku...diorg nak soping kat GM Klang..dekat jer ngan tempat keje aku....sampai umah kesian tgk si Alif keseorangan kena tinggal ngan bibik....so aku pun ajak hubby bwk dia pusing2 jap sementara menunggu yg lain siap....sian Alif mesti sunyi tanpa abg2 dia...sb 2 bulan abg2 dia cuti ada la kwn kat umah...skg dia kena geng ngan bibik jer la...lps bwk ronda Alif 2-3 pusingan..balik umah...antar Alif dan ambik mertua2 aku...menuju ke GM Klang...memula aku ingat nak terus masuk opis...tp tgk jam masih awal....staff aku dan kuar lam kol 12....so aku pun decide utk follow diorg soping kat GM....wah byk gak la aku melabur kat situ....semua di luar jangka...huhu.....tp mak mertua aku mmg soping sakan kat situ...apatak semua brg menawan...aku pun kena kawal ketat2 nafsu soping....kena ukur poket gak...huhuhu.....tapi terabak gak......tak pe la..skali skala kan...huhu.....so ptg ni hubby aku dtg jemput...dah lama rasanya takde supir yg jemput aku balik keje neh...hahaha...suker2....

Sekian dulu edisi hari ini...
Tata....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...