SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Saturday, January 1, 2011

Salam Tahun Baru 2011

Malam ni malam tahun baru...mungkin ramai yg menyambutnya di luar sana...aku hanya dirumah dengan keluarga....dgn anak2 yg semuanya sudah di ulik lena...cuma mata ammar je yg masih kebal....masih terkebil2 dikatilnya...walaupun sudah dipaksa utk memejamkan mata....namun dia kata belum mengantuk.....alasan sebenarnya tuh...sb dia nak rebut lappy aku neh sb nak main game....kirim salam ek...dah lewat....takde game2 dah....sok kena bangun awal...

Tahun 2010 telah melabuhkan tirainya dengan bermacam peristiwa...beraneka suasana....bercampur baur...ada yg suka dan ada yg duka...anugerah yg paling bermakna bg tahun 2010 adalah kurniaan Alif Fahmi buat kami...permata hati ke-3 yg begitu bermakna...walaupun hero ketiga...tp aku tetap redha...aku meyanyangi kesemua hero2 hensemku itu....2010 juga tidak kurang ada nestapa...tp biarlah memori2 nestapa berlalu pergi tanpa perlu dikenang....mungkin boleh dikutip sbg satu pengajaran...semoga kita akan lebih tabah di hari mendatang...Insyaallah....

Tahun 2011 diharapkan membawa sinar baru....sinar kebahagiaan....sinar harapan...sinar kejayaan...dan sinar kecemerlangan...bukan sahaja utk diriku...tp juga utk keluargaku..rakan2ku...dan juga insan2 tersayang disekelilingku......semoga dengan melangkah setahun lagi kedepan kita sentiasa merenung kembali pada masa silam....agar dapat melangkah dengan lebih yakin dan tabah....agar dapat menghadapi realiti hidup dgn tabah....

Tidak lengkap tahun baru tanpa azam baru bukan...?? Tapi kalau ditanya aku..apakah azam tahun baru ku...ermmm itu persoalah yg mmg sukar utk aku tafsirkan....bg aku azam mungkin boleh menjadi perangsang utk kita berjaya dalam mencapai sesuatu matlamat....tp aku tak pernah punya azam yg spesifik....mungkin seperti org lain juga..aku mengharapkan kebaikan dalam segala hal...tp yg nyata aku pernag mencuba utk menetapkan azam ku utk mencapai satu tahap kehidupan yg lebih selesa berbanding sekarang....sekarang bukan aku tak selesa...aku masih mampu menyekolahkan anak...masih mampu membeli mainan murahan yg anak2 aku idamkan...masih mampu menyediakan makanan kegemaran anak2 ku...masih mampu utk bercuti ke destinasi dalam negara......cuma aku megharapkan sesuatu yg lebih baik.....tp aku masih tercari2 arah itu....dan mungkin akan menemuniya di tahun 2011....Insyaallah...amin.......

Cukuplah sekadar itu coretan ku dimalam tahun baru ini...mahu melepkan mata...mahu merehatkan badan...dan mahu melenakan minda....hari aku penuh dengan warna...ada ceria namun ada juga yg kurasakan mendung sedikit.....semoga tahun 2011 akan lebih bermakna buat kita semua......


Tata....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...