SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Wednesday, January 26, 2011

Kisah Balik Kampung dan Hero2 Dilanda Demam

Konon masa kat kampung nak masukkan gambar bagai...tp niat terkubur...dek kesibukan aku....sibuk buat apa eks....errmmm.....sibuk makan....dan makan.....dan makan.....aku dah bolat neh....tulunnnnn.....erkkk salah sendiri jugak...semua nak dibalun...pastu disokong pula ngan kemergertian abahku bab makan neh....apa tak nyer...pepagi buta dia dah tapau nasi kerabu...roti canai...kuih2...dan mcm2...dan abah aku very de sporing dan very de kenal anak sulong dia neh sesangat....dia beli nasi kerabu utk aku yg bernasi double....kira lam sebungkus tu adalah bersamaan ngan nasi 2 bungkus org lain....hahahhaha.....sungguh lawak kan....hanya aku sorang je abah wat camtu.....nampak sgt kan....nampak kan....nampak apa....hehehe...nampak yg aku neh kuat makan....hahahaha...buruk lantak tol.....tak cukup ngan itu.....utk makan tengahari plak abah ku spt biasa akan dpt menghidu dgn jayanya apakah menu peberet anaknya ini....apa lagi kalau bukan ikan patin.......wah mabeles sungguh masak tempoyak ikan patin air tangan mamaku....hingga menjilat siku tuh....nyummmyyyy...rasa cam tak mau basuh tangan jer...biar bau tu melekat jer.....huhuhu...ku dah rindu dah neh ikan patin yg menawan itu....huhu......hari kedua plak abahku masih bisa mengesan list makanan pebretku...hahaha...kari kapla ikan coming.....wah very de sedap.....abis seketul itu kapla aku ngap tanpa segan dan silu...tp kenapa tang kapla itu diorg tinggalkan utk aku eks...hahahaha...very de mengerti semua org kan....mekacih mekacih.....hahahaha


Pastu kalau bali redland pasti tak lengkap kalau aku tak menjelajah ke market kan.....huhuhu....sekali lagi nafsu makan ku tercabar....rasa semua nak cekau...tuluuunnn....tgk laksa...laksa....tepung boko (tepung talam ler)....kosu (kasui kot..ntah apa nama surat dia ek...aku tahu baham jer...)....lopat tikam.....serabe (errrkkk apa nama rasmi dia ek)....dan mcm2.....dah yg pasti semua itu aku tapau serba sikit...dan hasilnya perutku naik ngan begitu mendadak.....sungguh tersikasa perut ku saat itu dek menahan gelodak nafsu makan tuanya yg tidak dpt disekat2 itu...huhuhu.....balik keje masa utk DIEEETTT....huh...adakah berjaya...???

Masa kat kampung juga aku terpaksa berdepan ngan dugaan anak2 demam....bapak diorg pun demam....sib baik aku tak terjebak demam sama...aku hanya sempat merasa selsema sahaja...lps telah ubat sebiji terus selsema ku ok....tp hero2 masih demam berpanjangan...sampai balik shah alam pun masih demam....dan berbotol2 ubat habis masih tak baik2 juga.....dan hubby ku yg demam masa kat kampung pun telah merelakan sedas suntikan dikenakan utk cepat baik....mmg betul lps kena sedas demam dia agak surut...tp masa sampai shah alam dia rasa demam kembali semula...dan semalam dia MC juga akhirnya...hari lak aku terpaksa membawa 2 hero yg demam berjumpa pakar kat DEMC sb demam yg tak surut2....spt biasala...doc kata silakan check in ke wad...hahaha....sapa nak menjaga weh...so kitorg mintak doc bagi je ubat yg power sket....so doc pun kata ok...dan kalau lps 2 hari tak baik2 juga mungkin kena wat tindakan selanjutnya la plak...tp aku harap sgt demam diorg dah berambus jauh2...hahaha...kasarnya bahasa....yer la...sb aku tak suka ngan demam...tambah2 kalau anak2 yg demam....sengsara oi...memalam tak leh tido.....huhu....si kecik Alif ni asyik merengek je kalau demam...dan tak nak ngan org lain lak tu....asyik nak berkepit ngan aku jer.....nak pegi bilik kecik pun kena angkut tuh.....aduhai.....

Gambar2 lum dpt upload..kes tenet slow yg teramat sgt...huhu...mungkin di lain siaran yer...
Tata...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...