SILA KLIK DISINI

IKLANKU

Followers

Sunday, January 2, 2011

Nikon DSLR Idaman Kalbu

Aku ni spesis yg pantang pegang kamera..pasti akan meroyan....yg biasa menjadi model adalah anak2 aku....aku paksa diorg posing..sampai diorg naik jemu...dan selalu aku kena sound ngan ammar...katanya..."ibu ni asyik ambik gambar jer...abang dah penat tau...meh abang lak nak ambik gambar.." anak ibu yg sorang tu pun kaki snap gak...pantang dpt kamera abis benda dia tangkap....sampaikan adik dia selalu jd mangsa..ada ker dia suka p rakan gambar bird adik dia..bila aku cek balik wah....meriah gambar bird adik dia lam kamera....

Pernah satu hari yg kebosanan...tak tahu apa nak buat....aku ambik kamera...snap...snap...snap dan snap...model hanya si kecik Alif sorang jer....tp aku meroyan sampai memory full....hahaha...dari segenap susuk badan Alif aku snap...hahaha...tu sb bosan sgt la....mmg meriah la gambar Alif ajer....dulu masa Ammar aku hanya ada kamera berfilem tuh...mmg x leh berposing sakan la....skg neh ngan digital ko snap la manyak mana pun...kalau memory full...upload kat lappy..pastu delete...abis cite...kalau dulu zaman kamera berfilem...aku rajin gak snap2 tp byk filem yg tidak bercuci...last2 semua terperap lam tu jer la.....

Aku sebenarnya teringin nak cekau kamera baru neh....bukan sb kamera lama dah rosak ke apa...tp aku mmg teringin ank DSLR lak...cam best kan....aku penah gak join kurusus Fotografi neh..mmg aku minat la...lps tu aku suka edit2 gambar...dah lama gak aku teringin spesis DSLR neh...dan aku start la menabung sket2....maklum ler...aku ni bukan spesis kaya..asal teringin leh dpt...kena la mengumpul duit dulu...rasa2 nilai lam tabung aku tu dah leh cekau sebijik kot...tp mungkin model yg biasa2 jer le...lum sampai nilai utk cekau yg canggih manggih tuh...huhu....x pe la...asal DSLR juga orait la kan...





Dari kaji selidik aku..aku rasa nak cekau Nikon D3100...ramai suggest soh ambik D90 ke D7000 ker....weh tak mampu weh.....tabung aku lum cecah riban2 yg meriah itu....sob sob sob...tp kat ne jual spesis neh ngan rega yg menawan eks...mana tau la kot ada memana tempat yg leh dpt rega luar jangka ker....leh la aku simpan sket duit tabungan tuh...huhu.....padahal byk projek 2011 neh...aku kena berjimat cermat gak neh..tp kalau pikir2...kalau kita tak beli apa yg kita nak sesanggat tu...sapa lg yg nak belikan plak yer....so pejam mata jer la....huhu.....

Semoga impian aku sukses la...nak kena p meninjau dulu neh...
Ok ler....
Tata....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...